Menu Zavřít

Lidé se opět chtějí setkávat fyzicky, na konferenci přes půlku Evropy se už ale nepohrnou, tvrdí šéf eventové platformy Happenee

27. 4. 2022
Autor: Happenee
  • Happenee je česká platforma pro pořádání malých firemních eventů i velkých mezinárodních konferencí

  • V roce 2015 ji po svém odchodu ze společnosti Hewllet-Packard založil Zdeněk Hesoun

  • Happenee se dříve specializovalo výhradně na pořádání fyzických akcí. Kvůli covidu však musel pražský startup svoji strategii razantně proměnit a vsadit i na online prostředí

  • Platforma vloni z pohledu obratu vyrostla o 500 procent, čímž se dostala na částku 33,1 milionu korun, a stihla uspořádat v průměru jeden event denně


Když na jaře roku 2020 začal v Česku v souvislosti s covidovou pandemií platit nouzový stav a byl zaveden první lockdown, mysleli si, že je to pro ně konečná. Zdeněk Hesoun a jeho kolegové z firmy Happenee se totiž už několik let zabývali organizováním firemních eventů, konferencí a dalších akcí podobného typu, během nichž se lidé z celého světa sjíždějí na jedno konkrétní místo, aby se zde přiučili něčemu novému, sdíleli své znalosti a předali si cenné poznatky. Tomu však byla de facto ze dne na den učiněna přítrž.

Hodit celé pětileté snažení za hlavu a porozhlédnout se po nějaké nové podnikatelské příležitosti se každopádně nikomu z nich nechtělo, a tak raději dali hlavy dohromady a vymysleli způsob, jak tuto bezprecedentní výzvu nejen překonat, ale nakonec z ní vyjít ještě jako vítězové.

„Po nástupu pandemie jsme se skutečně, stejně jako všichni ostatní, docela dost strachovali o to, co s námi vlastně bude,“ vzpomíná Hesoun v rozhovoru s redakcí Euro.cz. „Po chvíli přemýšlení jsme však dospěli k závěru, že naši eventovou platformu obohatíme o nové moduly, díky nimž by šlo pořádat tyto akce právě i online. Jedná se tedy vlastně o takovou znouzectnost, která ale skvěle zafungovala a učinila Happenee daleko komplexnějším nástrojem, než jakým byl v minulosti,“ dodává jeho zakladatel a současně i šéf.

Vše v jednom

Pro utvoření lepší představy o tom, co Happenee vlastně je, postačí vyjmenovat některé jeho hlavní funkce. Zdaleka se nejedná jen o platformu, prostřednictvím níž si zájemce může pustit nahrávanou konferenci. Umí toho mnohem víc – počínaje rozesíláním pozvánek na danou akci přes obstarání vstupenek až po zařízení dopravy i ubytování hostů. Součástí je přirozeně též vlastní mobilní aplikace, díky které jsou všichni účastníci akce vždy v obraze a vědí, co, kdy a kde mají dělat.

K nápadu založení softwaru, jenž by dokázal pokrýt problematiku celého event managementu, přiměly dnes 37letého Hesouna jeho dřívější zkušenosti z Hewllet-Packard. „Firma pro své zákazníky a partnery organizovala snad sto akcí ročně, přičemž většiny z nich jsem se z titulu své pozice v rámci obchodního oddělení musel účastnit. Měl jsem tak možnost zjistit, jak moc je pořádání takové akce složité. Zároveň jsem byl překvapen, že navzdory tomu, o jak technologicky vyspělou společnost se jednalo, se vše řešilo v podstatě jen pomocí Excelu,“ vypráví.

Ze světa offline konferencí do onlinu. Tuzemská aplikace na pořádání akcí Eventee zabojovala a uspěla i v době covidové
Přečtěte si také:

Ze světa offline konferencí do onlinu. Tuzemská aplikace na pořádání akcí Eventee zabojovala a uspěla i v době covidové

Následně své působení v HP ukončil, rok pracoval pro EMC, aby posléze založil vlastní startup. Úspěšný startup, sluší se připomenout. Svědčí o tom jak slibné finanční výsledky, tak i řada zvučných jmen z řad klientů, kteří s Happenee v minulosti navázali spolupráci.

Mezi nejdůležitější zákazníky tuzemské firmy patří například pražské letiště, Vodafone nebo Česká spořitelna. Pro ni Hesoun a spol. dokázali zorganizovat svoji dosud největší akci vůbec. Šlo o teambuilding, v rámci kterého se vzdělávalo jejích 13 tisíc zaměstnanců. Další významný event v režii Happenee se pak odehrál vloni, když si jeho služby zvolil globální think-tank GLOBSEC se sídlem v Bratislavě, který se zavázal po celém světě zvyšovat bezpečnost, prosperitu a udržitelnost Pro něj spolu s Xlabem Hesounovi lidé uspořádali virtuální konferenci, v rámci níž vystoupilo na 120 speakrů ze všech koutů planety. Něco takového se poštěstí jen málokdy, a protože vše dopadlo zdárným úspěchem, dostaly za ni obě firmy ocenění od České eventové asociace.

Co den, to jedna akce

Podobných akcí, byť v o poznání menším měřítku, má pražský startup za celou dobu své existence na kontě přes jedenáct set. Jen za loňský rok jich stihl uspořádat na 365, což v průměru vychází na jeden event denně. Většina z nich, konkrétně až 90 procent, se odehrála online. Že by tomu tak mělo být i do budoucna, si ovšem Hesoun nemyslí.

„Zájem o virtuální akce se v uplynulých dvou letech měnil s tím, jak se střídaly jednotlivé covidové vlny,“ podotýká mladý podnikatel. „Tento druh eventů tu s námi již zůstane, ale rozhodně jich nebude tolik. Respektive bude záležet na tom, komu všemu budou tyto akce určeny.“

„V případě Česka jsou dojezdové vzdálenosti malé, a proto se naši zákazníci snaží nyní dělat především fyzické akce. Chtějí se znovu potkávat, pandemická situace to umožňuje, a proto tak také činí. Půjde-li o událost, jíž se mají účastnit delegáti z celé Evropy, pak to bude trochu jiné. Lidé díky pandemii zjistili, že už není nezbytně nutné, aby kvůli podobným akcím cestovali z jedné země do druhé, takže se firmy snaží upřednostňovat právě online eventy. Třeba už jen proto, že tak ušetří spoustu nákladů na dopravě i ubytování jednotlivých hostů,“ je přesvědčen Hesoun.

Sledovat, chatovat a hrát si

Uspořádat akci, jež se bude kompletně odehrávat ve virtuálním světě, se podle zakladatele Happenee snáze řekne, než udělá. Tedy pokud má být zorganizována tak, aby se během jejího konání účastník nenudil - o pouhém streamování přednášek to prý rozhodně není. „Takový event se musí podobat televizní show. Lidé musejí mít možnost interakce, musejí dostat šanci se do dění nějak zapojit,“ říká a poukazuje tak na fakt, že v rámci jeho platformy mohou uživatelé během samotné události hrát i nejrůznější hry nebo si mezi sebou navzájem chatovat.

Účastníkům online eventu se v jeho průběhu nabízí celá škála možností, jak se zabavit.  Zdroj: Happenee

Podle Hesouna přitom platí, že čím složitější daný event je, o to větší přidanou hodnotu dokáže jeho platforma svým zákazníkům nabídnout. A to právě díky skutečnosti, že umí obstarat naprostou většinu věcí, jež jsou s organizováním takovýchto akcí spjaty. „Být event manager je z hlediska psychiky nemírně náročné povolání, a stejně tak i časově. Happenee je tu od toho, aby těmto lidem jejich práci maximálně ulehčilo,“

„Před každou konferencí je potřeba vyřešit místo konání, catering, produkci, zajistit rozeslání pozvánek a tak podobně. Náš klient nemusí pro obstarání všech výše uvedených problémů používat několik nástrojů současně, postačí mu jeden jediný,“ pyšní se a pokračuje: „Ono se to možná nezdá, ale ubytovat tři tisíce lidí, rozdělit je do jednotlivých pokojů nebo jim jen zajistit vstupenky na akci je technicky vzato docela náročný úkol, a řada firem s tím kolikrát opravdu zápasí.“

Nově až 30 tisíc účastníků

Že je obor event managementu navzdory koronavirové pandemii byznys stále perspektivní, dokládají v případě Hesounova Happenee finanční výkazy. Z hlediska obratu firma vloni meziročně povyrostla o astronomických 500 procent. To v absolutních číslech znamená, že se dostala na částku 33,1 milionu korun.

Také investoři, zdá se, tomuto odvětví důvěřují. Od společnosti Reflex Capitali totiž v loňském roce získala investici ve výši 1,5 milionu eur, kterou následně použila jak na další vývoj svého produktu, tak i nábor nových zaměstnanců. Její barvy proto nyní hájí už 35 lidí, tedy sedmkrát víc než v roce 2020.

Co se geografické působnosti týče, soustředí se Happenee především na oblast Evropy, Středního východu a Afriky. Své nejdůležitější klienty má v sousedním Německu i o něco vzdálenější Velké Británii. Několik by se jich našlo rovněž ve Spojených státech. Další expanzi ovšem navzdory chystanému novému investičnímu kolu v tuto chvíli neplánuje. Místo ní se vedení hodlá soustředit na prohlubování spolupráce na stávajících trzích a také částečnou proměnu obchodní strategie.

Velké mezinárodní kongresy se do Prahy vrátí. Některé z nich ale budou v hybridním formátu, předpovídá šéf PCB Roman Muška
Přečtěte si také:

Velké mezinárodní kongresy se do Prahy vrátí. Některé z nich ale budou v hybridním formátu, předpovídá šéf PCB Roman Muška

„Chtěli bychom docílit toho, aby se zákazníci naučili naši platformu používat nejen v rámci jednorázových eventů, ale vlastně při řešení každodenních záležitostí,“ podotýká Hesoun s tím, že během letošku dozná software mnoha úprav. Jeho nová verze se má více zaměřovat na generování takzvaných leadů v rámci obchodně orientovaných B2B eventů a bude schopna odolat mnohem většímu náporu uživatelů než doposud.

BRAND24

Vloni se každé onlinové akce účastnilo v průměru na 100 osob. Strop pak byl na zmíněných 13 tisících. Počínaje letoškem to však bude víc než dvakrát tolik. „Společně s novým produktem chceme stávajícím i potenciálním klientům nabídnout více dat a větší množství funkcí zaměřených na získání nového byznysu. Zároveň bude možné eventovou platformu škálovat tak, aby unesla více než 30 tisíc účastníků najednou,“ slibuje na závěr.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).