Lidé si nejvíce stěžovali loni u České národní banky na služby pojišťoven a pojišťovacích zprostředkovatelů. Z celkových 272 stížností připadlo na sektor pojišťovnictví 40 procent, na banky 35 procent.
Autor: sxc.hu
Největším problémem je podle ČNB investiční životní pojištění, především způsob jeho prodeje a poskytování informací. „Rozčarování v souvislosti s výší odkupného při předčasném vypovězení smlouvy poté vede ke stížnostem, u kterých však pochybení pojišťovacího zprostředkovatele či nepochopení ze strany spotřebitele je velmi těžko prokazatelné,“ uvedla ČNB ve Zprávě o výkonu dohledu nad finančním trhem.
Většina podání na banky se vztahovala na bankovní služby, pouze 12 stížností z celkem 94 bylo směrováno na investiční služby bank. Více než polovina spotřebitelů si stěžovala na nedostatečné informace o produktech, jejich podmínkách či cenách, nedostatky byly také ve vyřizování reklamací. Více stížností zaznamenala ČNB při obnovování a vypovídání kreditních karet především těch, které jsou poskytované jako bonus k jiným produktům.