Menu Zavřít

Lidé utráceli na e-shopech nejvíce dva týdny před Vánocemi

21. 12. 2016
Autor: Profimedia.cz

Vrcholem letošní předvánoční nákupní sezony bylo pondělí 12. prosince a úterý 13. prosince. V tyto dva dny zákazníci tuzemských e-shopů provedli celkem více než milion objednávek, největší část jich tvořily hračky a knihy. Vyplývá to z analýzy portálu Heureka.cz.

Podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci se denní obrat e-shopů během vrcholu předvánoční sezony přiblížil miliardě korun. Celkem Češi letos ve vánoční sezoně utratí na internetu rekordních 31 miliard korun.

„Tento rok opět ukázal, že on-line obchodníci mají tradičně nejsilnější období kolem druhého prosincového pondělí,“ uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman. Podle něj bylo z pohledu meziročního srovnání silné i pondělí 19. prosince. Důvodem je letošní načasování Štědrého dne až na sobotu, takže část lidí nechala nákup Ježíška až na pět dní před Vánoci.

V tento den padl v největším tuzemském e-shopu Alza.cz denní nákupní rekord. Zákazníci nakoupili během jediného dne zboží za více než 200 miliónů korun. Showroom v Praze - Holešovicích vyřídil objednávky osmi tisíc lidí, přitom průměrná doba čekání činila šest minut.

Alza prolomila hranici: miliarda za týden. Čtěte více:

Rekordní Vánoce pro e-shopy. Alza dosáhla miliardového obratu za týden

 Alza.cz

Češi podle údajů Heureky, kromě tradičně silné elektroniky, objednávali v těchto dnech nejvíce hračky, knihy a také doplňky pro bydlení. „Lidé najdou díky předvánočním nákupům pod stromečky více než deset tisíc kusů nejnovější knihy Harry Potter a prokleté dítě. Přes devět tisíc žen bude zase po Vánocích vonět vůní Calvin Klein Euphoria,“ dodal Braverman.

Zajímavým trendem je podle něj změna v oblibě platebních metod. „Meziročně v období Vánoc opět klesla dobírka, naopak na pětinový podíl vzrostly on-line platební metody. Zákazníci je před Vánoci volí nejen díky bezpečí, ale také díky rychlosti,“ dodal Braverman.


Dále čtěte:

bitcoin_skoleni

Víc než hodinu a půl denně tráví Češi v práci nakupováním dárků

Češi utratí v e-shopech 96 miliard, meziročně o 19 procent víc


  • Našli jste v článku chybu?