Německá maloobchodní skupina Schwarz, která vlastní řetězce Lidl a Kaufland, plánuje ještě v letošním roce do obou řetězců investovat zhruba 6,5 miliardy eur (175,6 miliardy korun).
Společnost to sdělila německému deníku Heilbronner Stimme. Podle něj půjde část peněz na modernizaci prodejen na domácím trhu v Německu.
„Samotný Lidl investuje do svých 3200 prodejen v Německu během příštích pěti let více než tři miliardy eur“, uvedl německému tisku podle agentury Reuters šéf diskontního řetězce Sven Seidel.
Lidl a jeho německý konkurent Aldi lákají zákazníky na nabídku levnějších produktů převážně vlastních značek, které prodávají v relativně strohých obchodech s minimem personálu.
V Německu diskonty ztrácí
Zatímco jinde v Evropě představuje rychlá expanze obou diskontů i nadále ohrožení pro maloobchodní řetězce jako Tesco nebo Carrefour, na domácím trhu v Německu ztrácejí podíl na trhu ve prospěch supermarketů.
Oba diskonty to podle agentury Reuters nutí k tomu, aby rozšířily nabídku o další značkové zboží a čerstvé výrobky a zatraktivnily prodejny pro zákazníky.
Lidl má sídlo v jihoněmeckém městě Neckarsulm a v současnosti provozuje více než 10.000 prodejen v Evropě. V roce 2018 by chtěl následovat Aldi a vstoupit na trh ve Spojených státech.
O dění ve světovém byznysu čtěte dále
Tuzemským ocelárnám se nedaří, může za to nadbytečná produkce v Číně
Ropa se vrátila nad psychologickou hranici 50 dolarů za barel