Navrhované snížení emisí oxidu uhličitého u nových automobilů na 120 gramů na ujetý kilometr, které navrhla Evropská komise s termínem do roku 2012, zvýší cenu vyráběných vozů o desítky tisíc korun. Proti rozhodnutí se mezi automobilkami zvedla vlna nevole. Škoda Auto prostřednictvím šéfa personalistiky Martina Jahna dokonce oznámila uvažované přemístění výroby za hranice EU.
„Nejen u nás, ale v celé Evropě by výrobcům kvůli úspoře nákladů nezbývalo nic jiného, než přesunout výrobu do zemí s levnější pracovní silou. Pro nás by dodržování rozhodnutí znamenalo růst nákladů o osmdesát tisíc korun na jeden vůz,“ říká Jahn, člen představenstva Škody Auto. Pro automobilku je prý význam ochrany životního prostředí prvořadý, což dokládá dohodou snížit do roku 2008 emise CO2 na 140 gramů na kilometr. Škoda preferuje integrovaný přístup, který však nemá zahrnovat pouze autoprůmysl, ale i dodavatele paliv a autority zodpovědné za infrastrukturu.
Podobně razantní zásah do automobilového průmyslu by možná lepší životní prostředí stejně nezajistil - vzhledem k „vyšroubovaným“ cenám nových vozů by lidé raději prodlužovali životnost ojetin. Výsledkem by byla stagnace výroby a dopad na ekonomiku zemí, jež jsou na autoprůmyslu závislé. „Že by došlo k nějakému propadu v řádu desítek procent, to si nedovedu dobře představit,“ řekl viceprezident TPCA Jiří Černý pro Týdeník EURO (6/2007), který se možného dopadu nemusí příliš obávat - malé vozy z Kolína splňují navrhovaný limit s dvacetiprocentní rezervou.
Pokud by však Škoda opravdu sáhla k přesunu výroby na východ, nejspíš by se snažila najít i lokální subdodavatele. Zásah do české ekonomiky by byl výrazný. Stěhování by se jednak projevilo poklesem HDP v řádu minimálně desetin procenta a utrpěla by i obchodní bilance. Český autoprůmysl se totiž na celkovém exportu podílí více než třiceti procenty. Problém by završil růst nezaměstnanosti a vyšší výdaje na sociální dávky.