(EURO 41/2004)
Rád bych poukázal na data připisovaná naší společnosti ACNielsen v článku Limonádový Janis. Údaje nebyly získány přímo od nás. ACNielsen je nezávislá společnost pro průzkum trhu a je naším pravidlem nezveřejňovat data, která jsou citlivá pro jednotlivé značky. Dne 23. září jsme byli kontaktováni autorem článku, jenž nás požádal o poskytnutí dat o podílech na trhu tří hlavních značek kolových nápojů, tedy Coca–Cola, Pepsi–Cola a Kofola za období červen 2003–červenec 2004. Následujícího dne naše PR slečna odpověděla ve smyslu, že není politikou naší společnosti poskytovat data tohoto typu. Nejsme si proto vědomi, z jakého zdroje autor výše zmiňované údaje získal.
Jaroslav Samek, Client Service Manager
ACNielsen Czech Republic
samek.jaroslav@acnielsen.cz
Společnosti ACNielsen jsme připsali údaje v přehledu podílů na trhu kolových nápojů na straně 28. Společnost byla u těchto dat uvedena na základě informací poskytnutých jednou z dotyčných firem.
Pavel Hanslíček, redaktor týdeníku EURO