VYZKOUŠELI JSME - LEXUS GS 300 Exkluzivní japonská značka Lexus si začala více všímat České republiky. Nejnovějším přírůstkem byla limuzína GS 300, která se prodává za rovných 1,5 milionu korun. Japonský Lexus je relativně nová značka, kterou Toyota vyvinula v osmdesátých letech jako svůj exkluzivní produkt.
VYZKOUŠELI JSME - LEXUS GS 300 Exkluzivní japonská značka Lexus si začala více všímat České republiky. Nejnovějším přírůstkem byla limuzína GS 300, která se prodává za rovných 1,5 milionu korun. Japonský Lexus je relativně nová značka, kterou Toyota vyvinula v osmdesátých letech jako svůj exkluzivní produkt. V České republice se v minulosti snažila od Toyoty trochu odlišit - začalo se uvažovat o vlastních showroomech a značka má i svého speciálního manažera. A nabídla nový model - GS 300, který konkuruje podnikatelským limuzínám, jako jsou mercedesy nebo bavoráky. PARKOVACÍ KAMERA Nový Lexus se chlubí především komfortem. Kabina je plná prvotřídních materiálů a elektroniky. Dominantním prvkem kokpitu je velký aktivní dotykový displej uprostřed palubní desky, jímž řidič ovládá veškerá uživatelská nastavení automobilu. Užitečná je parkovací kamera, která dokáže přenést na zmíněný displej situaci za zadním nárazníkem. Ke komfortu patří i DVD navigace, elektricky stavitelný volant, xenonové natáčecí světlomety, digitální klimatizace a audiosystém se zásobníkem CD. K tomu se do standardu přidává bezpečnostní výbava v podobě čelních, bočních, hlavových a kolenních airbagů. SILNÝ ŠESTIVÁLEC Jak Lexus GS 300 jezdí? Pod kapotou modelu GS 300 bije třílitrový šestiválec značky Toyota s přímým vstřikováním benzinu a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Tím je zajištěn nejen vysoký krouticí moment v širokém rozsahu otáček, ale také rychlá reakce na sešlápnutí plynu a vzhledem k výkonu i objemu motoru slušná spotřeba bezolovnatého benzinu. Přitom je na svůj objem relativně úsporný. Spotřebuje jen kolem deseti litrů paliva na sto kilometrů jízdy. Má velký zátah už odspodu, při podřazování reaguje okamžitě. Někdy ale při řazení elektronika zbytečně rozhoduje za řidiče, například při rychlém volení stupňů směrem nahoru. Podvozek přitom zaručuje přiměřeně sportovní jízdu. GS 300 je bohatě vybavená limuzína, je to typický stroj pro podnikatelskou reprezentaci. Jeho jedinou slabinou je asi cena, u německých značek se dá podobný komfort pořídit levněji. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
GS 300 je limuzína pro reprezentaci. Je volbou pro podnikatele, kteří jsou znuděni konfekčními německými značkami a chtějí se odlišit.
LEXUS GS 300 Typ vozu čtyřdveřová limuzína
Motor zážehový šestiválec
Objem válců 3000 ccm
Max. výkon 183 kW
Max. rychlost 240 km/hod
Zrychlení 0-100 7,2 s
Spotřeba 9,8 l/100 km
Kufr 430 litrů
Cena (základ) 1 500 000 Kč