Na chuťové buňky manažerů a podnikatelů letos útočí další generace Volkswagenu Passat. Je k mání jako limuzína i kombík a prodává se od 667 700 korun.
Vyzkoušeli jsme – vw passat Na chuťové buňky manažerů a podnikatelů letos útočí další generace Volkswagenu Passat. Je k mání jako limuzína i kombík a prodává se od 667 700 korun. První passat sjel z výrobních pásů v sedmdesátých letech, letos tento typ slaví 34 let své existence. Za tu dobu se přeměnil z rodinného auta na limuzínu, kterou vyhledávají hlavně firmy jako služební auto pro svůj střední management. Co nabízí poslední generace? Celkem sedmnáct různých motorových variant v krátké i dlouhé verzi, od relativně slabé benzinové 1,6 až po silný naftový dvoulitr s dvojitou převodovkou DSG a filtrem pevných částic Profit v minulém týdnu vyzkoušel krátkou verzi passatu s naftovým dvoulitrem a pohonem všech čtyř kol. Tato rychlá limuzína konkuruje Fordu Mondeo, Renaultu Laguna, Hyundai Sonatě a také se „kanibalizuje“ se Škodou Superb. Importér ji na svých reklamních stránkách nazývá „nejpohodlnějším passatem všech dob“. VOZU NECHYBÍ DROBNOSTI VČETNĚ DEŠTNÍKU Co nabízí? S délkou 4,77 metru se auto natáhlo a začíná se blížit většímu Superbu, s nímž sdílí stejné základy. Oproti předchůdci má dynamičtější proporce, přídi dominuje chromovaný rámeček nově řešené masky chladiče. Záď je masivnější a hranatější, pozornost upoutají kulaté světlomety s čirou optikou. Zvětšila se také palubní deska, dekorace interiéru navozují dojem luxusu. Jednotlivé prvky jsou umístěny s důrazem na detail. Při testu jsme ocenili například odkládací místo na litrovou PET láhev nebo přihrádku na autoatlas. Zajímavou drobností je možnost koupit vůz už s deštníkem, který je uložen ve speciálním pouzdře. Jako minus kabiny ale musíme připomenout výše zmíněnou masivní palubní desku. Je tak vysoká, že menší postavy přes ni stěží uvidí dopředu. Místa na nohy je všude dost, trochu horší je to s kufrem, protože varianta 4Motion má zmenšený zavazadlový prostor. Jestliže se do normálního krátkého passatu vejde 485 litrů nákladu, náš testovací vůz měl objem jen 461 litrů. JEDINÉ MINUS: VÍC ŠLAPAT NA PLYN Jaká je vlastní jízda? Pod kapotou jsme měli naftový čtyřválec s turbem, který prostřednictvím šestistupňového manuálu poháněl všechna čtyři kola. Cestování s vozem bylo komfortní a tiché. Řízení i řazení německy přesné, více než sto kilowattů pod kapotou dokázalo dát limuzíně rychlou akceleraci. Jediným zjištěným minusem byla nutnost šlapat více na plynový pedál v nízkých otáčkách; při rozjezdech totiž agregát asi třikrát zhasl. Těžké auto prostě potřebuje při startu hodně nafty ve válcích. Jinak měl motor kultivovaný chod, spotřeba odpovídala vý- robcem udávaným 6,7 litrům nafty na sto kilometrů jízdy. SÁZKA NA JISTOTU
Poslední generace Volkswagen Passat je pro manažery firemních autoparků sázka na jistotu, poslední generace limuzíny nabízí skutečně více komfortu a elektroniky než ty předešlé, ovšem s výše uvedenými drobnými výhradami. Krátká verze neumožňuje odpočet daně z přidané hodnoty, kdo chce ušetřit daň, musí si připlatit za kombíka, který je o padesát tisíc korun dražší než limuzína.
jak se hodí k podnikání
VW Passat je typické auto pro střední manažery a podnikatele, může plnit reprezentativní i užitkové funkce. V České republice je po škodovkách nejčastějším fleetovým autem, hodně jej kupují také taxikáři. Odpočet DPH je ale možný jen ve verzi Variant (kombi).
Technické údaje
model VW Passat 2,0 TDI 4 Motion typ vozu čtyřdveřová limuzína
motor naftový čtyřválec
objem válců 2 litry
max. výkon 103 kilowatty
max. rychlost 204 km/hod
zrychlení 0-100 6,7 sekundy
spotřeba 6,7l /100 km
kufr 461 litrů
cena (základ) 872 500 Kč