Lion Air nikdy neměly v Indonésii skvělou pověst. Statistika nehod téhle firmy zahrnuje i takové bizarnosti, jaká se stala v roce 2013, když na letišti na ostrově Sulawesi měla kolizi s krávou. Od roku 2002 měla firma poruch a havárií s různou škodou více než desítku. Poslední vážnější se stala v srpnu 2013, kdy se pilot na letišti v Denpassaru na Bali netrefil na přistávací plochu a sjel do moře. Tehdy naštěstí nikdo nezemřel. Tamní odborníci ale poukazovali na to, že v minulosti se u pilotů firmy našly drogy a i tento incident by s tím mohl mít něco společného.
Jde o to, že Lion Air je velmi rostoucí firmou a není zřejmé, z jakých personálních zdrojů zvládá svůj růst pokrýt. Firma, která vznikla teprve v roce 1999, dnes vypraví denně na 630 letů do více než stovky destinací i mimo Indonésii.
A v tom je právě potíž. Aerolinka byla na blacklistu a Evropa ji odmítala pustit na své nebe. Jenže když v roce 2013 zástupci společnosti Lion Air oznámili vedle 234 Airbusů také nákup 230 Boeingů a podepsali v Elysejském paláci kontrakt za účasti prezidenta Frangoise Hollanda, ledy se začaly prolamovat. O tři roky později už dostala nad Evropu zelenou. Jenže ani nová letadla, jak se nyní ukazuje, nejsou zárukou bezpečnosti aerolinek.
Incident velmi pravděpodobně Lion Air i s jeho sloganem „We make people fly“ vrátí opět na blacklist.
Zmeškali jste navazující let? Čtěte, na co všechno máte nárok
Čtěte: