Největší autosalon ve střední Evropě skončil v neděli 18. dubna v saském Lipsku. Co bylo na výstavišti v ulici Messe Alee k vidění?
Autor: BMV
Akce s oficiálním názvem Středoevropský autosalon AMI – Auto Mobil International byla po Ženevě nejdůležitější výstavou první poloviny roku ve střední Evropě. Její organizátoři slibovali, že soukromým spotřebitelům i odborníkům zaručí kompletní přehled automobilové produkce. Jaká byla realita?
Veletrh začal devátého dubna tradičním novinářským dnem a pokračoval dlouhých devět dnů. Návštěvníkům se ukázala rozsáhlá vystavovatelská nabídka zahrnující 50 značek se všemi aktuálními modely. Kromě toho byly k vidění transportéry a lehká užitková vozidla. V Lipsku se odehrálo více než 100 premiér osobních aut a dodávek.
Tou nejočekávanější bylo představení BMW 5 Touring. Pětkové kombi z Mnichova narostlo do téměř luxusní délky. Více místa než dosud budou mít cestující i zavazadla. Špičkový podvozek sedanu rozšířilo standardní vzduchové odpružení na zadní nápravě. Čtvrtá generace kombíku je až po B sloupek identická se sedanem. Silueta zadní části připomíná více pětkové kombi předminulé generace (E39) než to minulé (E61). Podobné je to i na zádi. Diodová koncová světla jsou štíhlá – výrazně širší a nižší, více zasahují do boků vozu i do pátých dveří. Základní objem zavazadelníku narostl o 60 l na 560 l, maximální hodnota 1670 litrů je taky větší. BMW tak dohnalo velké kombi A6 od Audi (565–1660 l) a zmenšilo náskok Mercedesu E (690–1950 l). Nový bavorák se začal prodávat v Evropě zároveň s lipskou výstavní premiérou, tedy 18. dubna.
V největším saském městě ale byly vidět i další značky. Oproti minulému roku výrazně rozšířily své stánky Renault, Dacia, Hyundai, Ford a Opel. Informace i zábavu nabídl rozmanitý program se zvláštními přehlídkami, zkušebními jízdami a dalšími akcemi. Vedení veletrhu očekávalo celkem 500 vystavovatelů z 20 zemí a 300 tisíc návštěvníků.