Mobilní operátoři T-Mobile a Vodafone, jednička a trojka českého trhu, získali v loňském roce více než 686 tisíc zcela nových zákazníků. Za svého operátora si T-Mobile loni vybralo přes 415 tisíc klientů, meziročně o 51 procent více; Vodafone přilákal 271 tisíc nových zákazníků. Operátor Telefónica O2, bývalý Eurotel, údaje za loňský rok doposud nezveřejnil.
„Počet zákazníků loni meziročně stoupl o devět procent na 5,049 milionu. Byl to pro nás úspěšný rok především proto, že jsme dokázali udržet pozitivní růst na trhu, kde penetrace již dávno přesáhla sto procent,“ říká Roland Mahler, šéf českého T-Mobilu. Na konci svého prvního roku v Česku může být spokojený i šéf Vodafonu Grahame Maher: „Více než čtvrtmilionový zákaznický nárůst svědčí o tom, že zákazníci oceňují náš přístup nabízet všem uživatelům reálně využitelnou hodnotu bez háčků či dodatečných podmínek.“
Hned druhý den po oznámení prolomení hranice pěti milionů zákazníků však T-Mobilu zkolabovala část sítě. Kvůli poruše interní databáze bylo na pět hodin nedostupných asi 660 tisíc telefonních čísel operátora.