Společnost Lostr rozšíří v Lounech výrobu o železniční dieselové lokomotivy pod licencí německého výrobce Voith. Firma doposud vyráběla nákladní vagony.
Autor: Luděk Vycpálek
Lostr v příštím roce vyrobí několik desítek lokomotiv, jež budou mířit do zemí střední a východní Evropy, kromě bývalého SSSR. Už nyní firma eviduje podle generálního ředitele Radka Rybáčka první zájemce a kvůli nové výrobě chce přijmout zhruba stovku zaměstnanců. V německém Kielu Voith vyrábí lokomotivy pro trhy v západní Evropě.
Dieselhydraulická lokomotiva Maxima, vznikající v Lounech, má mít od německého výrobce motor, převodovku a rozvodnou skříň. Ostatní díly, jako podvozek a rám, vyrobí Lostr. Další součásti lokomotivy bude firma získávat ve výběrovém řízení u různých dodavatelů. První prototyp by měl být v Lounech vyroben už letos. Kvůli výrobě prototypu se staví dvě nové haly, pro sériovou produkci vznikne úplně nová výrobní linka.
Při větším zájmu o lokomotivy chce firma výrobu dále rozšiřovat a přijala by i další zaměstnance. „V jednání do budoucna je i výroba dalšího typu lokomotivy,“ uvedl generální ředitel Lostru Radek Rybáček. To ale nebude dříve, než se stabilizuje výroba prvního typu lokomotivy.