Menu Zavřít

Luděk Chini: Luxusní? Jídlo nabízíme především dobré

7. 3. 2015
Autor: Peníze.cz

„Chceme, aby si naši zákazníci kromě plné tašky odnášeli i příběh o tom, co kupují,“ popisuje Luděk Chini jednu z myšlenek, na které stojí síť obchodů a restaurací s kvalitními potravinami My Food Market.

Dobré jídlo je v kurzu. Co přivedlo do gastronomie vás? Kde se vzal My Food Market?

Inspiraci jsme hledali v zahraničí. Francouzská, italská, ale třeba i britská gastronomie jsou míle před tou naší. Jiná je i tamní životní filozofie… Způsob, jakým se jídlo nakupuje a jak se o jídle přemýšlí.

Když člověk zjistí, jaké výrobky prodávají jinde a co tam zákazníci preferují, logicky se začne zabývat myšlenkou, proč šunka nebo maso, které koupíte v Česku, vypadají naprosto jinak. Začali jsme tedy přemýšlet, jestli může kvalita porazit šmejd i u nás. Proč se vůbec řeší, kolik má být ve špekáčku masa? Nebo jestli je tohle jídlo nezdravé hodně, nebo jenom málo…

A zjistili jste, že to jde…

Všechno je to o ceně. Kvalita je prostě dražší. Schválně neříkám drahá, protože to není pravda. Když ale zaplatíte deset korun za deset deka salámu, co můžete čekat? V My FOODu sice zaplatíte za deset deka salámu dvacku, jenže taky za to dostanete dvakrát víc masa a výrazně míň vody.

Nakonec jsme došli k závěru, že do toho půjdeme, že Češi dospěli a už jsou ochotní investovat do jídla, které bude z kvalitních surovin, zdravé a hlavně – dobré. Při vymýšlení konceptu jsme se inspirovali u řetězců jako Whole Foods Market nebo Eataly, to je obrovský letecký hangár v Římě přeměněný na ráj s jídlem, kde se nakupuje, ochutnává i jí. U nich jsme okoukali koncept, kterému říkáme skládačka nebo puzzle koncept – máme samostatné části jako řeznictví, sýrárna, pekárna, palačinkárna, salaterie, chystáme čokoterii, kde si budete moct namíchat vlastní čokoládu, a další.

Jeden nově budovaný obchůdek na naší vlajkové lodi na Zvonařce v Brně je věnovaný sortimentu „bez obalu“ – zákazník neplatí za obal a dosáhne tak na kvalitu za lepší cenu, navíc si odnese jen tolik, klik přesně chce. A z těchto dílků pak na konkrétním místě skládáme puzzle podle toho, co se právě pro to místo hodí.

Kolik dílků máte k dispozici?

Definovali jsme si a podrobně popsali asi 25 puzzlíků. Některé dílky prodávají určitý sortiment, některé nabízejí gastro z našich surovin a většina dělá oboje. V Brně jsou provozovny vždy jen o několika z nich. Na puzzle ze všech dílků bude potřeba minimálně 600, ale spíš 800 čtverečních metrů. Takový koncept se nám snad podaří postavit v Praze.

Části, které jste zmínil, tedy nefungují samostatně? Vždycky jde o mix konceptů, které podle vás přitáhnou v dané lokalitě co nejvíce zákazníků?

Většina jich dokáže fungovat samostatně, ale daleko lepší je podle nás synergie – zákazník si může na jednom místě udělat komplexní nákup na týden, a ještě se dobře najíst V salaterii ochutná salát v řeznictví paštiku nebo pomazánku, a bude-li nadšený, může si všechno koupit domů. Nebo si v marketu nakoupí suroviny a pomazánku si připraví doma sám ze stejných ingrediencí. S receptem mu rádi poradíme.

V Česku se v poslední době objevilo několik podobných podnikatelských záměrů. Zákazníci do nich ale nechodí na velký týdenní nákup, spíš se staví pro jednu dvě delikatesy nebo maso na steak. Vaše ambice jsou tedy větší?

Podstatný rozdíl oproti většině obchodů s delikatesami je ten, že u nás zákazník opravdu může udělat kompletní týdenní nákup ve všech kategoriích potravin. Chtěli jsme vytvořit řetězec podobný klasickým supermarketům, ale s jedním zásadním rozdílem – s mnohem kvalitnějšími potravinami. Obchod, kde je možné nakoupit všechno, co potřebujete, a zároveň se dobře najíst. Stavíme na poctivých surovinách a potravinách. Nabízíme celou řadu potravin v biokvalitě, spoustu bezlepkových potravin a jiných diet. Všechno je organické – žádné genetické modifikace, žádná nebezpečná éčka. Chceme, aby u nás zákazníci řešili jen to, na co mají chuť, a nemuseli se bát, jestli jídlo splňuje kvalitativní standardy.

Zbytek rozhovoru čtěte na Finmagu


Přečtěte si také:

bitcoin_skoleni

Potraviny na pranýři hlásí tři miliony návštěv

Španělské jednohubky tapas přinesly gastronomickou revoluci

  • Našli jste v článku chybu?