Menu Zavřít

Lukačovičova klukovina

29. 4. 2005
Autor: Euro.cz

Bóbika

MM25_AI

PRAHA (hat) – Zakladatel a majitel společnosti Seznam.cz popisoval koncem března na svém blogu problémy, které jeho společnosti vznikly po koupi domény Super.cz. Ochrannou známku Super.cz si totiž přihlásila konkurenční společnost NetCentrum (provozovatel portálu Centrum.cz) a Seznam.cz musel investovat několik set tisíc do právních služeb, aby minimalizoval riziko, že o doménu přijde. Svůj text tehdy Ivo Lukačovič zakončil konstatováním: „Abychom si byli skutečně jistí, že se nám souboj o doménu Super.cz podaří vybojovat, udělal jsem takovou malou klukovinu. Mám z toho příjemný pocit satisfakce.“ Zmiňovanou klukovinou bylo přejmenování jeho společnosti Internet Media, s. r. o., na Bóbika, s. r. o. Firma současně přihlásila výraz Bóbika jako ochrannou známku.
V souvislosti s kauzou Super.cz nazval Lukačovič postup společnosti NetCentrum doménovým pirátstvím. „Majitel zapsané ochranné známky může majiteli (domény) dělat značné problémy, které v nejhorším případě mohou skončit až předběžným opatřením soudu. Soud může držiteli zakázat doménu používat a případný soudní spor potom může dokonce rozhodnout o výmazu domény z CZ NICu, tedy národního registrátora domén,“ konstatoval majitel Seznamu. A naznačil, že vlastně oplácí stejné stejným.
Celý propletenec je ovšem nutné doplnit ještě o jednu společnost. NetCentrum sice výraz Bóbika použilo ve své úspěšné kampani a provozuje stránky bobika.centrum.cz, nicméně správcem domény Bobika.cz je společnost NetGroup, jejím majitelem Václav Horejs a na adrese bobika.cz se nalézá nabídka freemailových a hostingových služeb.
Pokud bude chtít NetCentrum v kampani Bóbika pokračovat, bude zároveň i zvyšovat hodnotu ochranné známky, kterou vlastní konkurence. Logičtější by tedy bylo, kdyby reklamní kampaň změnilo a přestalo Bóbika používat. Ostatně vtipný spot si sice zapamatovalo hodně diváků, ale s portálem Centrum jej spojuje mnohem méně lidí.

  • Našli jste v článku chybu?