Menu Zavřít

LUXUS Z MLADÉ BOLESLAVI

31. 7. 2001
Autor: Euro.cz

Škoda Octavia L&K

bitcoin_skoleni

Mladoboleslavská automobilka hodlá příští rok zaútočit na sektor luxusních manažerských automobilů novým vozem třídy A. Až do Frankfurtského autosalonu ji v této oblasti bude reprezentovat model Laurin & Klement, který stejně jako všechny octavie dostal na konci léta novou tvář. Octavia L&K, jejíž základní verze vyjde na 679 900 korun, dostala do vínku výbavu, která se může směle měřit s luxusními vozy vyšších tříd. Není divu, Mladá Boleslav chtěla ukázat, kde až jsou hranice jejích možností. Vedle ABS, předních airbagů, elektrického ovládání funkcí a drahého rádia, o kterých se v této cenové skupině snad ani není nutno zmiňovat, nechybí automobilu samočinná klimatizace a sedadla v kůži. Přední sedadla od sebe odděluje střední panel, do jehož útrob lze ukládat drobné předměty. Zajímavý je také palubní počítač, který je o něco sofistikovanější než jednotky ve starších octaviích. Dokáže řidiče varovat před možností námrazy nebo mu přímo přikáže, aby natankoval palivo. Pohon testované verze zajišťoval benzinový motor 1,8 Turbo s turbodmychadlem o výkonu 110 kilowattů, který dokázal dát vozu maximální rychlost přes 200 kilometrů v hodině. Jeho průměrná spotřeba činí podle specifikací osm litrů na sto kilometrů jízdy. Nejdražší model Octavie ale ještě může být vybaven také motorem 1.9 TDI. Pokud jde o design, prošel Laurin & Klement na začátku podzimu stejnou proměnou jako ostatní octavie. Oproti předešlé verzi má masivnější nárazníky, nově řešené světlomety, upravenou mřížku chladiče a boční ochranné lišty. Koncové svítilny mají nezvyklé probarvení, takzvaný briliantový a neonový efekt. Novinkou je i ozdobná lišta s osvětlením poznávací značky a zmenšené pravé boční zrcátko. Užitečným přínosem je systém, který automaticky přeruší přívod paliva do motoru v případě nehody, a protipylové a protipachové filtry, které jsou sériově montovány i do základních verzí. Prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech se zvětšil o dvaadvacet milimetrů, aniž se omezil objem kufru. Výrobce totiž použil jinou konstrukci zadních sedadel a vyměnil výplně opěradel a sedáků. Hlavní slabina octavie, nedostatek místa na zadních sedačkách, tím však nezmizela. Vůz totiž v tomto parametru stále pokulhává za konkurencí, jejíž vozy stejné třídy jsou v zadní části o šest a více centimetrů delší. Na přání je možné k Octavii L&K objednat řadu prvků mimořádné výbavy. Patří k ní například elektricky ovládané sedadlo řidiče, senzor automatického spouštění stěračů nebo příprava pro autotelefon. Testovaný vůz měl kromě toho boční airbagy, tempomat, alarm, signalizaci vzdálenosti při parkování a xenonové výbojky ve světlometech. Za zvláštní zmínku stojí elektronický stabilizační systém ESP. Toto zařízení dokáže sledovat pohyby vozu a volantu, a pokud nejsou v souladu, přibrzdí kola na příslušné straně nebo upraví režim motoru. Jeho účinnost ukázala Škodovka v srpnu v Budapešti, kde se na kruhové dráze polévané vodou dokázaly octavie vybavené ESP udržet déle než auta bez tohoto systému.

KDO JEZDÍ S OCTAVIÍ L&K „Laurin & Klement je typický vůz pro střední a vyšší manažery, říká pracovník tiskového oddělení Škody Mladá Boleslav Rudolf Dreithaler. „Často si ho ale také kupují individualisté, kteří nemají problémy s penězi a chtějí se něčím odlišit. Oceňují totiž, že jim vůz nabízí výjimečnost a nadprůměrný komfort.

  • Našli jste v článku chybu?