Menu Zavřít

Luxusní módní značky pronikají do sportovního světa. Louis Vuitton se jako první v oboru stal sponzorem olympijských her

15. 8. 2024
Doba čtení: 2 minuty
Autor: Depositphotos
  • Luxusní značky své zboží stále častěji propagují také pomocí sportovců. K vidění byl tento úkaz třeba na letošních olympijských hrách
  • Ty jako první z luxusního segmentu podpořila společnost Louis Vuitton, která se letní událost rozhodla sponzorovat 160 miliony dolarů
  • Drahé módní značky propagují třeba japonská tenisová hráčka Naomi Ósakaová či anglický fotbalista Jack Grealish

Že sport a luxus nejdou dohromady? Právě naopak. Stačilo se podívat na letošní olympijské hry. Na těch bylo k vidění třeba šampaňské značky Moët, jež se rozlévá na oslavu vítězství, nebo na zakázku vyrobené kufry, chcete-li nosiče, které dala společnost Louis Vuitton zhotovit speciálně pro medailové ceremoniály.

„Mezi sportovci a značkami existuje silná paralela v jejich závazku ke kvalitě a dokonalosti,“ uvádí pro CNBC Carly Duguidová, kreativní ředitelka tenisové hráčky Naomi Ósakaové, která je pro mnohé zároveň i módní inspirací. Ostatně to byla právě ona, s kým jako první v celé sportovní branži navázala spolupráci právě kabelkami proslavená značka Louis Vuitton spadající do francouzského koncernu LVMH.

„Hon“ na chlubící se čínské boháče dopadá na tržby luxusních značek. Menší prodeje hlásí i LVMH
Přečtěte si také:

„Hon“ na chlubící se čínské boháče dopadá na tržby luxusních značek. Menší prodeje hlásí i LVMH

Japonskou tenistkou to přitom ani zdaleka nekončí. Mimo ni spolupracuje skupina také s francouzským basketbalovým hráčem Victorem Wembanyamou, španělským tenistou Carlosem Alcarazem a celou řadou francouzských olympioniků a paraolympioniků. A ani zdaleka v tom není sama. Třeba takový anglický fotbalista Jack Grealish je ambasadorem značky Gucci. Ta po městech zároveň umisťuje billboardy s italským tenisovým šampionem Jannikem Skinnerem. Profesionální basketbalistku Caitlin Clarkovou pak do luxusu jako první sportovkyni letos veřejně oblékla značka Prada.

Špetka francouzského šmrncu

Kromě vlivu sociálních sítí, kde se v luxusních značkách sportovci prezentují, pomohla nové vazby mezi módou a sportovním odvětvím navázat také skutečnost, že na zahajovací ceremoniál OH letos národní týmy oblékla celá řada módních návrhářů. Výjimkou v tomto ohledu nebyli ani čeští reprezentanti, jimž ve spolupráci s Alpine Pro oblečení navrhl módní designér Jan Černý. Ten za své modely sklidil v Česku rozporuplné reakce, ve světě však slavil úspěch.  

Outstream Placeholder

Společnost Louis Vuitton se v segmentu sportu nesnažila zaujmout jen spoluprací se sportovci, jako první luxusní značka se rovněž stala olympijským sponzorem. Investice ve výši 160 milionů dolarů (zhruba 3,7 miliardy korun), což mimochodem odpovídá zhruba jednomu procentu loňského zisku LVMH, putovala na celou řadu prvků – od medailí navržených firmou Chaumet přes francouzské sportovce oblečené do značky Berluti až po zmiňované vintage nosiče medailí.

V době, kdy výdaje za luxusní zboží zpomalují – zejména ze strany Číny – může spolupráce se sportovci přinést společnosti LVMH významnou podporu. Že díky tomu poroste poptávka po luxusním zboží, si myslí třeba Milton Pedraza, generální ředitel poradenské firmy The Luxury Institute, která se zabývá luxusním průmyslem.

bitcoin_skoleni

„V době, kdy mezi bohatými přibývá sportovců, herců i influencerů, kteří jsou vidět na sociálních sítích, se rodí stále více myšlenek týkajících se toho, že na luxusu se můžete podílet bez ohledu na rasu, vyznání a pohlaví. Tedy pokud na něj ekonomicky dosáhnete…“ přibližuje Pedraza s tím, že konkrétně LVMH vnesla do světových her klasický francouzský šmrnc.

Ani Hermès, ani Louis Vuitton. Nejhodnotnější luxusní společností na světě je Ferrari, může za to i unikátní obchodní strategie
Přečtěte si také:

Ani Hermès, ani Louis Vuitton. Nejhodnotnější luxusní společností na světě je Ferrari, může za to i unikátní obchodní strategie

„Vzhledem k tomu, že každý podnos s medailemi, který je na stupně s vítězi přinesen, na sobě nese šachovnicový vzor, jež tuto značku dlouhodobě definuje, bude přítomnost LVMH cítit z celých olympijských her,“ uzavírá Duguidová.  

  • Našli jste v článku chybu?