Menu Zavřít

LVMH se zbavuje ztrátové značky Donna Karan

25. 7. 2016
Autor: Flickr

Francouzský výrobce luxusního zboží LVMH se dohodl na prodeji společnosti Donna Karan International americké skupině G-III Apparel Group. Transakce ohodnocuje ztrátovou firmu na 650 milionů dolarů (16 miliard korun). Donna Karan International je mateřskou společností značek Donna Karan a DKNY.

Francouzský výrobce luxusního zboží LVMH se dohodl na prodeji společnosti Donna Karan International americké skupině G-III Apparel Group. Transakce ohodnocuje ztrátovou firmu na 650 milionů dolarů (16 miliard korun). Donna Karan International je mateřskou společností značek Donna Karan a DKNY.

Značka, kterou v roce 1984 založila americká módní návrhářka Donna Karanová, v minulosti určovala, jak má vypadat šatník úspěšných Američanek. K jejím příznivkyním patřily někdejší i současná první dáma USA Hillary Clintonová a Michelle Obamová.

Značka Donna Karan ale podle módních redaktorů časem ztratila kontakt se zákaznicemi, když do kolekcí zapracovala pestré oděvy inspirované Afrikou. Sesterská značka DKNY, kterou Karanová vytvořila jako levnější módní řadu pro mladé, zápolí s konkurencí jako Michael Kors a Tory Burch.

„Prodej DKNY je způsob, jak se zbavit problému v době tvrdé konkurence na trhu,“ řekl podle agentury Reuters analytik Luca Solca ze společnosti Exane BNP Paribas.

G-III vlastní značky jako je Vilebrequin, Andrew Marc, Marc New York, Bass, G.H. Bass a Weejuns. Transakce by měla být dokončena na konci letošního nebo počátkem roku příštího.

LVMH vlastní 70 značek a dosahuje ročního čistého zisku asi čtyři miliardy eur. Prodej části jejích aktivit je pro ni neobvyklý, hlubokou změnu portfolia ale podle analytičky společnosti JPMorgan Melanie Flouquetové nepředznamenává.

Čtěte také:

Manžetové knoflíky Jamese Bonda

WT100

Volný pád Marks&Spencer. Tržby spadly nejvíce za 10 let

 Marks_spencer (Foto Anna Vacková)


  • Našli jste v článku chybu?