eGovernment Každý podnikatel jistě přivítá zjednodušení administrativy směrem k veřejným institucím. Od služeb eGovernmentu bude pravděpodobně očekávat, že může zaregistrovat firmu, zúčastnit se veřejných zakázek nebo odvádět daň z příjmu či sociální dávky bez toho, aby na kompetentní úřad vůbec musel fyzicky zajít.
eGovernment
Každý podnikatel jistě přivítá zjednodušení administrativy směrem k veřejným institucím. Od služeb eGovernmentu bude pravděpodobně očekávat, že může zaregistrovat firmu, zúčastnit se veřejných zakázek nebo odvádět daň z příjmu či sociální dávky bez toho, aby na kompetentní úřad vůbec musel fyzicky zajít.
Třeba se k podnikání teprve chystá a hodlá založit novou firmu. Za předpokladu, že vše půjde hladce, navštíví nejrůznější úřady alespoň dvanáctkrát, což o dobrém stavu elektronizace veřejných služeb u nás zrovna nesvědčí.
Podnikatelům chybí i integrovaný informační systém veřejné správy. Služby eGovernmentu dnes nabízejí jednotlivá ministerstva a úřady samostatně a nekoordinovaně. Integrovaný informační systém by přitom komunikaci se státem výrazně zjednodušil: podnikatel by komunikoval prostřednictvím jediného kontaktního místa a šetřil tak čas sobě i zmíněným úřadům.
Uveďme ale i první vlaštovky toho, jak eGovernment dokáže podnikatelům pomáhat. Od loňska fungují na všech obecních živnostenských úřadech takzvaná Centrální registrační místa. Na nich je možné současně ohlásit živnost, podat žádost o koncesi, učinit oznámení vůči dalším správním úřadům, jako je například finanční úřad, správa sociálního zabezpečení, zdravotní pojišťovna či úřad práce. Věřme tedy, že se celková administrativa bude i nadále zjednodušovat.