Menu Zavřít

Machinedrum: Chci nahrát všechny myšlenky

19. 7. 2017
Autor: Machinedrium

Festival Colours of Ostrava byl vyprodaný už několik dní před začátkem. I díky velmi bohatému obsazení elektronické scény. Zahraje na ní i žádaný producent Machinedrum. „Prodávám víc vinylových desek než kdy dřív,“ tvrdí v rozhovoru.

Právě jsi na turné s novou deskou Human Energy. Jak funguje?

Její součástí je audiovizuální show, kterou dělají dva profíci z Los Angeles. Vznikl tak velmi propracovaný koncept, který je na každém koncertně originální a díky tomu mezi pódiem a lidmi pulzuje mnoho energie. Vizuálno nakopává mou hudbu, nikdo se už nemusí dívat jen na mě.

Předchozí deska Vapor City byla mnohem temnější, není to pro posluchače až příliš velká změna?

Když jsem dělal Vapor City, měl jsem depresi, deska odrážela mé tehdejší rozpoložení - je o drogách, muzice, alkoholu. A tohle není dobrý životní styl. Zatímco Human Energy je o oslavě života. Během show s novým albem vidím rozesmáté tváře, po hraní za mnou lidé přicházejí a říkají, jak je to nakoplo a zvedlo náladu.

Ovlivňuje tě město, kde žiješ?

Jasně. Řekl bych, že je skoro nemožné, aby se ve tvé hudbě neodráželo prostředí, kde zrovna jsi. V Los Angeles můžu klidně jít do lesa, ale taky navštěvovat velké akce ve městě. Miluju tyhle městské aspekty, ale zároveň potřebuju přírodu. A tahle kombinace mi dlouho chyběla. Vyrůstal jsem v Severní Karolíně, kde je sice plno přírody, ale chybí tam ten městský pulz. Opak je zase New York a Berlín. Los Angeles je perfektní kompromis.

Takže asi je zbytečné ptát se, jak zpětně hodnotíš stěhování do Kalifornie.

Byl to absolutně správný krok. Jsem tak šťastný, že tam můžu žít.


Čtěte další rozhovory s aktéry letošních Colours:

Booka Shade: Lidé nemají rádi změny, ale nechtějí se ani přejídat

Nenápadná hvězda Colours of Ostrava: Baví nás malá města, tvrdí Darkstar

 Darkstar


Jaký je tvůj hudební sen?

Nahrát co nejvíc hudby. Prostě zpracovat všechny mé myšlenky. A pak si k tomu o něco později sednout, upravit to a udělat poslouchanějším. Chtěl bych prostě zpracovat všechny myšlenky rychleji, než mě opustí.

Dlouhou dobu jsi žil v Berlíně, co ti tohle město techna a housu dalo?

Berlin je cítit na Vapor City. Ovlivnilo mě techno a chození do klubů. Na takových rytmech jsem tehdy stavěl písně, jen jsem se nechal unášet tempem. Proto pro mě jako DJe bylo docela jednoduché hrát písničky z Vapor City.

S Human Energy však přišla změna. Máš teď blíž k tradičním hudebním nástrojům?

Každý nástroj a software je pro mě důležitý. Jednou slyším hrát v hlavě kytaru, podruhé jen elektronické efekty. Takže vše záleží na mé ideji.

V policích obchodů s hudbou zaujmou tvá alba na první pohled. Proč je pro tebe tak důležité mít místo obalu takřka umělecké dílo?

Znám lidi, kteří podle obalu desky rozhodují, jaká hudba jim je bližší. Mám štěstí pracovat s velmi kreativními lidmi z vydavatelství LuckyMe. Své umění dělají na základě hudby a umí ji přes svou tvorbu vyjádřit.

bitcoin_skoleni

Je pro tebe nyní důležitější prodej desek, nebo digitální hudby?

To se mění. Teď třeba prodávám mnohem víc vinylových desek než dřív. Všechno digitální ale zjednodušuje přístup posluchačů k hudbě. Vinyly tu přesto budou vždycky, z poslechu hudby dělají velmi speciální zážitek, který začíná už otevřením alba a vyčištěním desky od prachu.

Machinedrum
Americký producent elektronické taneční hudby Travis Stewart nyní patří k věhlasnému vydavatelství Ninja Tune. Jako Machinedrum má za sebou několik velmi ceněných nahrávek. Předposlední dlouhohrající deska Vapor City pro něj znamenala masivní průlom do tanečních beatů, čerstvá Human Energy zase ukazuje jeho tvorbu v mnohem optimističtějším světle.

———-

  • Našli jste v článku chybu?