Mnoho lidí v Íránu čeká na konec světa a návrat šíitského mesiáše. V blízkosti svatého města Qom existuje studna, ve které se zabydlel, aby žil daleko od lidí, dvanáctý Imán, kterému se říká Mahdi. A to je právě muž, na kterého Šíité čekají. Denně na toto místo putují až tisíce lidí. Píšou svá přání na lístečky a vhazují je skrz mříž do temné studny.
Na tom by nebylo nic divného, podobných poutních míst je řada a podobně se chovají jak křesťané, tak Židé, když třeba v Praze zasouvají lístky popsané svými přáními do hrobu rabiho Löwa. Nové je to, že íránský prezident Ahmadínendžád učinil z Mahdiho důležitou součást současného politického diskurzu. Podle týdeníku Die Zeit dokonce řekl, že vláda výkon své funkce Mahdimu předá. Tím má dát najevo, že jeho návrat se blíží.
Íránský prezident šíitskému mesiáši věří a věří i blížícímu se konci světa, který má přinést na tento svět věčný mír. A právě tato prezidentská víra je pravým důvodem toho, proč třeba americký prezident George W. Bush začal hovořit o islamofašismu, tedy o tom, že v Íránu jsou u moci apokalyptici, kteří chtějí zničit svět. Před příchodem mesiáše Mahdiho totiž musí být svět zničen. Křesťanští fundamentalisté hovoří o Armageddonu.
Se znalostí tohoto výkladu jsou potom obavy naší euroatlantické civilizace mnohem pochopitelnější: kdyby měl Írán atomovou bombu, měl by v ruce nejrychlejší možnost, jak Mahdiho přivolat.
Když se německý reportér Ulrich Ladurner v Teheránu zeptal jedné místní zbožné ženy, jaké existují příznaky příchodu šíitského mesiáše, dozvěděl se, že ve svatém písmu stojí, že Mahdi přijde, až bude existovat krabička, ve které budou obsaženy všechny informace světa a v níž je možné všechno vidět a všechno se dozvědět, a to je internet.
To je pozoruhodná informace, protože zatímco my se domníváme, že internet je pomocníkem demokratického procesu a agentem Západu, v Teheránu si lidé začínají myslet, že je to signál oznamující příchod Mahdiho.
Tato zbožná žena jménem Zahra Karimi si to jistě nevymyslela, ale dozvěděla se to od mužů, intelektuálů, kteří Mahdiho studují a zabývají se celý život jeho návratem. Ti se teď snaží svou víru přizpůsobit moderní době. Jaké to bude mít ale následky, zatím nikdo neví.