Menu Zavřít

Mají co dohánět

7. 1. 2005
Autor: Euro.cz

M Motors CZ

MM25_AI

PRAHA (tpk) - Dva měsíce poté, co Auto Palace Group převzala dovoz automobilů Mitsubishi do České republiky, přichází změna strategie na tuzemském trhu. Týká se především rozšíření dealerské sítě a nové cenové politiky japonské značky.
Firma M Motors CZ v současné době spolupracuje s dvaceti prodejci a jejich počet by měl v příštím roce vzrůst o dalších pět až šest. Mezi dealery a importérem se změnil systém komunikace na objednávky vozů a náhradních dílů i logistika zásobování, vznikly nové podmínky financování, leasingu a pojištění. Zároveň s tím firma u vozů Mitsubishi upravila ceny směrem dolů v závislosti na modelu, přičemž v některých případech až o sto tisíc.
Uplynulý rok byl pro Mitsubishi velmi špatný nejen na celém světě, ale i v Česku. Tady se prodalo necelých šest set nových osobních a lehkých užitkových vozů, což je oproti roku 2003 sotva polovina. Předchozí český importér vozů Mitsubishi, řízený z Vídně společností Denzel, trpěl jednak nedostatkem prostředků na marketing a jednak úzkou nabídkou modelů a v porovnání s konkurencí vyššími cenami.
V letošním roce chce M Motors CZ prodat 1600 automobilů, přičemž hlavní podíl by měl tvořit malý Colt, k jehož pětidveřové verzi by během roku měla na trhu přibýt i třídveřová varianta. Zvýšení prodejů si nový importér slibuje rovněž od svého zástupce v nižší střední třídě Lanceru a od velkoprostorového Grandisu, který v polovině roku konečně dostane turbodieselový motor. Zejména v prvních dvou segmentech je však v Česku situace natolik konkurenčně vyhrocená, že vozy Mitsubishi se budou i s nižšími cenami prosazovat jen obtížně.

  • Našli jste v článku chybu?