Menu Zavřít

Majitelé vozů Mercedes, BMW a Audi jsou arogantní pitomci, tvrdí studie psychologů

3. 2. 2020
Autor: Profimedia.cz

Pokud máte negativní zkušenost s řidiči luxusních modelů značek Audi, BMW a Mercedes, kteří se za volantem chovají arogantně, udělá vám studie psychologů z univerzity v Helsinkách radost. Přišli na to, že řidiči luxusních značek s větší pravděpodobností nerespektují pravidla silničního provozu.

Pijí vám krev bezohlední řidiči v silných luxusních autech, kteří si myslí, že na silnicích nemusí dodržovat pravidla jako ostatní smrtelníci? S touto negativní zkušeností přišel sociální psycholog Jan-Erik Lönnqvist na myšlenku, že je třeba podrobněji prozkoumat chování řidičů jednotlivých značek.

„Všiml jsem si, že ti, kteří nejspíše projedou na červenou na semaforu, nedají přednost chodcům a obecně jezdí bezohledně a příliš rychle, byli často ti, kteří řídí rychlé německé vozy,“ uvedl Lönnqvist.

Výsledky zveřejnil v časopise International Journal of Psychology. Spolu s finskými kolegy dospěl k jednoznačnému závěru. Lidé za volantem luxusních značek aut se chovají často jako omezenci.

Egoističtí muži a luxusní silné vozy

„Odpovědi byly jednoznačné. Sebestřední muži, kteří jdou do sporu, jsou tvrdohlaví a neempatičtí, mají mnohem vyšší pravděpodobnost, že budou vlastnit automobily pro vyšší status jako je Audi, BMW nebo Mercedes,“ uvedli vědci.

Studie vycházela z analýzy 1 892 finských majitelů automobilů a zkoumala jejich osobnostní rysy. Předchozí studie už prokázaly, že lidé s luxusnějšími auty častěji ignorují dopravní předpisy. Nebylo ale jasné proč. Zda to je pouhým vlastnictvím vozu, nebo také povahou řidičů.

Majitelé luxusních aut jsou totiž ve větší míře sebestřední a méně ohleduplní, než lidé, kteří vlastní obyčejnější značky aut. „To také vysvětluje, proč tito lidé častěji porušují dopravní pravidla než ostatní,“ dodal profesor psychologie. A zjistil další zajímavou věc. Ženy řidičky se v luxusních vozech nechovají jako agresivní pitomci.

Dále čtěte:

Statistiky nehod: Češi jezdí opatrněji, mrtvých na silnicích ubývá

Srna, divočák i pes, k němuž se nikdo nehlásí. Co dělat v případě srážky se zvěří?

Izraelské startupy mají změnit autobranži. Investuje do nich i Škoda Auto

Manažer v šoku: k hybridnímu BMW za 1,8 milionu si musel dokoupit kabel. Stejně jezdí na benzín

Investiční manažer se opřel do Muska: Nemá žádnou vizi, Tesla je přeceňovaná

bitcoin_skoleni

Elektřina poráží fosilní paliva. Řidič Tesly může ušetřit i sto tisíc ročně

  • Našli jste v článku chybu?