Internetový vyhledávač nábytku a dekorací Favi má nového majoritního vlastníka. Od pátku jím není skupina Pale Fire Capital, ale EMMA Capital, která odkoupila 65procentní podíl společnosti. Polovinu z dalších 35 procent pak získala přímo od zakladatelů firmy Jana Sellers-Zajice a Radomíra Hejla. Ti současně drží zbylých 18 procent. Cenu transakce se obě strany rozhodly nezveřejňovat.
„Z akvizice společnosti Favi máme velkou radost. Firma dobře zapadá do našeho portfolia v oblasti e-commerce a věříme, že v některých oblastech budeme schopni vytvářet zajímavé synergie,“ říká o získaném 82procentním podílu partner EMMA Capital Michal Houšť. „Zároveň jsem přesvědčen, že díky našemu finančnímu zázemí můžeme dodat další impuls k už tak obdivuhodnému rozvoji firmy,“ dodává.
Důkaz, že jdou správným směrem
Skupina EMMA Capital se zaměří především na strategická rozhodnutí, na nichž se zakladatelé Favi budou též spolupodílet. Operativní řízení společnosti však zůstane plně v rukou zakladatelů. Pozici generálního ředitele společnosti tak bude i nadále zastávat Sellers-Zajic, zatímco Hejl zůstane v roli technického a produktového ředitele.
„Od začátku budujeme Favi s cílem inspirovat uživatele a být číslem jedna při výběru nábytku a dekorací. Během šesti let se nám podařilo postavit mezinárodní projekt s potenciálem růstu na současných trzích a vstupu do nových zemí díky snadné škálovatelnosti a silné značce,“ konstatuje Sellers-Zajic.
Právě vstup EMMA Capital je podle něj potvrzením, že jdou správným směrem. „EMMA Capital má zkušenost s řízením velkých úspěšných firem, a proto věříme, že nás podpoří při naplňování našich cílů – produktových a technologických inovací, otevírání nových trhů, rozšiřování týmu a posunu Favi blíže zákazníkům kvalitou služby i posilováním značky,“ dodává.
Sellers-Zajic a Hejl založili společnost Favi jako startupový projekt v roce 2016. Od té doby internetový vyhledávač nábytku významně rostl. Vypracoval se například k pozici nejvýznamnější společnosti svého druhu na českém trhu a získal rovněž hned několik ocenění. Momentálně Favi působí na devíti evropských trzích, konkrétně třeba v Rakousku, Maďarsku, Polsku, Itálii, Velké Británii a Švédsku. Jeho webové stránky navštěvuje měsíčně přes deset milionů uživatelů, kteří mají na výběr z více než dvou tisíc prodejců nábytku a bytových doplňků.