PRAHA (flp) - První květnový den hodlá ministerstvo zahraničí (MZV) spustit intenzivní mediální kampaň. Ta by měla veřejnost přesvědčit, aby v referendu hlasovala ve prospěch vstupu České republiky do Evropské unie. Šéfka Odboru komunikační strategie MZV Jana Adamcová k tomu týdeníku EURO řekla: „Kampaň bude mít tři fáze. První by měla demonstrovat výhody členství v unii, druhá bude lidem taktně připomínat, aby šli volit, a poslední bude poděkováním účastníkům referenda.“
První část ponese jméno Vítejte do společenství a skončí několik dní před referendem. V této fázi chce MZV představit unii na konkrétních osudech jednotlivců jako společenství obyčejných lidí. Druhá fáze Nezapomeň začne těsně před referendem a Poděkovaní by mělo proběhnout přibližně dva týdny po hlasování.
Zpočátku kampaň poběží v televizi (Nova a ČT), později se přidá reklama v tisku a jako poslední se v červnu připojí rozhlas.
Adamcová tvrdí, že z téměř 200 milionů korun vyčleněných na kampaň půjde necelých sedmdesát na nákup médií, což zajišťuje agentura Carat. Velkou část rozpočtu spolkne kreativní řešení, na němž se podílejí firmy Leo Group, BBDO Group a McCann-Erickson.
Otázkou zůstává, zda by ministerstvo ve třetí fázi poděkovalo, i kdyby lidé vstup do unie ve všelidovém hlasování odmítli. Adamcová prohlašuje, že ano. Věří však, že k odmítnutí nedojde.