Německé BMW letos nabídlo inovovanou verzi svého nejmenšího modelu řady 1. Prodává se od zhruba 600 tisíc korun; Profit vyzkoušel variantu s naftovým čtyřválcem s třetí generací vstřikování common rail.
Autor: BMW
Nejmenší bavorák se objevil na trhu v roce 2006 jako konkurent malých aut typu Škody Fabia. Jeho letošní verze zaznamenala některé změny v designu karoserie i interiéru. Námi testovanému vozu zůstala standardní čelní maska se znakem BMW a typickými vstupními otvory pro vzduch. Lemy dvojitých okrouhlých předních světel ale mají tento rok výraznější okraje, doplňkové přední mlhovky jsou nyní obloukovité. Celá přední část přebírá agilní linie bočních částí a vytváří tak dojem elegance a síly. Dominantní horizontály propůjčují dynamičtější vzhled i zadním partiím.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
model - BMW 116d typ vozu - pětidveřový hatchback motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 85 kilowattů max. rychlost - 200 km/h zrychlení 0-100 km/h - 10,3 s spotřeba - 4,4 l/100 km kufr - 330/1150 litrů cena (základ) - 664 300 Kč |
Kabině zase dominují široce tažené linie a povrchy. Dolní část palubní desky s modifikovaným designem má nyní tutéž barvu jako interiér. Nové tvary zvýrazňující horizontální uspořádání kabiny umocňují pocit prostornosti interiéru. Měkká zaoblení a splývající povrchy pomáhají integrovat do palubní desky středovou konzolu. Co bohužel zůstalo, je masivní středový tunel, který nás při jízdách decentně tlačil do pravého kolena. Kufru zůstala solidní velikost 330 litrů v základní konfiguraci, kterou lze zvětšit na více než kubík sklopením opěradel zadních sedadel.
Hlavní testovanou novinkou v našem voze byl ale řadový vznětový čtyřválec s třetí generací vstřikování common rail. Při spontánní odezvě v nízkých otáčkách nabízel solidní točivý moment a výkon. Podle výrobce poskytuje tento agregát „nepřekonatelnou“ spotřebu paliva. Měl by k tomu přispívat blok motoru vyrobený pouze z hliníku, který je proti slitině lehčí o 20 kilogramů. Výrobcem udávaný průměr spotřeby 4,4 litru na sto kilometrů ale palubní počítač testovaného auta nepotvrdil. Údaj na displeji se pohyboval spíše kolem hodnoty šesti litrů. Co jsme naopak ocenili, byla funkce „Start Stop“, nabízená u BMW 1 již ve standardní výbavě. Tento systém automaticky vypínal motor při zastavení a šetřil palivo i životní prostředí na městských křižovatkách.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ |
BMW řady 1 nemůže s cenou začínající na zhruba 600 tisících korun za třídveřovou verzi konkurovat standardním referentským vozům typu Škoda Fabia nebo Octavia. Může být ale zajímavé pro majitele menší firmy, který chce jezdit ve voze prémiové značky, mrštném v městském provozu. |