Stále oblíbenější segment komfortních terénních automobilů doplnilo na konci loňského roku Audi Q5.
V kategorii SUV a off-road ankety Auto roku 2009 předstihlo BMW X6 a Volvo XC 60.
Mezi malými kompaktními SUV kralovalo dlouhá léta BMW X3, pro které byl jedinou alternativou Land Rover Freelander. V loňském roce se ale tato kategorie naplnila novinkami značek, které zde nikdy předtím ambice neměly. Mercedes představil svoji novou třídou GLK, Volvo uvedlo na trh XC 60 a téměř současně přišlo srovnatelně velké auto od Audi. A hned slaví úspěchy v novinářských soutěžích. Na přelomu roku vyhrálo anketu Zlatý volant, nyní bodovalo v Autu roku. „Jsme nadšeni z vynikajícího přijetí vozu. Naše novinka boduje nejen u novinářů a odborníků, ale i u veřejnosti,“ říká Petr Neústupný, vedoucí Divize Audi Import Volkswagen Group. „Po bestselleru Audi Q7 máme další SUV, o kterém jsme si jisti, že pořádně zamíchá pořadím v prodejních žebříčcích na našem trhu,“ dodává.
TECHNICKÉ ÚDAJE
- *model - Audi Q5 2,0 TFSI typ vozu - pětidveřové SUV motor - benzinový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 155 kilowattů max. rychlost - 222 km/hod zrychlení 0-100 - 7,2 sekundy spotřeba (průměr) - 8,5 l/100 km kufr - 540 litrů cena (základ) - 1 002 100 Kč Pětka se sportovním vzhledem Název Q5 má v sobě zakódované umístění v hierarchii modelů Audi. Písmeno Q značí karoserii SUV, číslovka 5 pak, že se řadí pod větší model Q7. Po technické stránce vychází Q5 z nové generace A4. I proto má s ní shodný rozvor 2,81 metru. Model Q5 je asi o půl metru kratší než jeho sesterský model Q7, ale karoserie se dost podobají sportovním designem. Maska chladiče ve stylu single-frame, zadní světla ze světelných diod a vpředu diody pro denní svícení jsou jasnými poznávacími znaky posledních modelů značky. Vůz slučuje dynamiku sportovního sedanu s flexibilním interiérem a škálou možností pro rodinu a volný čas. Výkonné motory, trvalý pohon všech kol quattro a agilní podvozek vytvářejí technický základ pro působivé vlastnosti při jízdě po silnici i v terénu. K dalším prvkům patří sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic a systém jízdní dynamiky Audi drive select. Čtyři agregáty pod kapotou JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**
Audi Q5 má podnikateskou verzi N1. Základní cena s odpočtem DPH se sníží o 19 procent na 842 101 korun. Vůz je vhodný pro všechny podnikatele, kteří potřebují kombinaci reprezentativního vozu do města, mimo něj a do terénu.Vůz slučuje dynamiku sportovního sedanu s flexibilním interiérem. Všechny verze vozu mají poměrně opulentní výbavu a chlubí se stálým pohonem všech kol quattro.
Q5 bude letos dostupné se čtyřmi motory. Základem je vylepšený přeplňovaný přímovstřikový agregát 2,0 TFSI o výkonu 155 kilowattů. V roce 2009 se na vrchol modelové řady postaví šestiválcový motor 3,2 FSI o výkonu 195 kilowattů. Turbodiesely zastupují dvě pohonné jednotky s technologii common-rail třetí generace – čtyřválcový 2,0 TDI (125 kW) a šestiválcový 3,0 TDI (176 kW).
Všechny verze mají poměrně opulentní výbavu a chlubí se stálým pohonem všech kol quattro. Za převodovkou proto následuje samosvorný mezinápravový diferenciál. V závislosti na podmínkách může být na zadní kola přeneseno až 85 procent točivého momentu a na přední až 65 procent. Díky tomu může být řada situací vyřešena bez zásahů stabilizačního systému. Protočení jednotlivých kol navíc řeší elektronická uzávěra diferenciálů. Audi Q5 je svými rozměry a schopnostmi určeno pro kombinovaný provoz ve městě, na dálnici i v lehčím terénu.