Vedle pětice velkých mezinárodních letišť existuje řada dalších (většinou v majetku města či kraje), na nichž mohou nyní přistávat pouze malá letadla. Na některých letištích se ale vypracovávají studie realizace opatření umožňujících přistávání i středně velkých dopravních letadel.
Kraj Vysočina se například chystá prověřit možnosti pro modernizaci letiště v Jihlavě-Henčově. Loni do takového projektu odmítl vstoupit s poukazem na to, že přestavba sportovního areálu pro potřeby středních dopravních letadel by byla příliš drahá. Na základě zájmu dvou velkých jihlavských firem se nyní kraj rozhodl svolat skupinu expertů, která znovu provede analýzu možných výhod a nevýhod. „V první řadě si vyjasníme všechny majetkové poměry a znovu provedeme průzkum současného zájmu podnikatelů,“ uvádí hejtmanův náměstek Václav Kodet. Podle něj experti zváží i možnosti pro rozvoj letiště po etapách. Město Jihlava dříve nabídlo kraji bezplatně asi 40 hektarů letištních pozemků, pokud se stane garantem dalšího rozvoje letiště. Možnost leteckého spojení by podle města prospěla obchodu i cestovnímu ruchu. Náklady na obnovu letiště by se ale pohybovaly ve stovkách milionů korun.
Na letiště v Plané, které společně provozují město České Budějovice a Jihočeský kraj, by velká dopravní letadla mohla přistávat již v roce 2009. Zástupci kraje a města již mají licenci pro odbavování mezinárodního provozu, pro větší letadla ale zatím na letišti chybí zázemí. Vybudování terminálu a dalšího vybavení letiště zřejmě pomůže dotace půl miliardy korun z Evropské unie. O lety do Českých Budějovic mají zájem zahraniční sdružení cestovních kanceláří, první zájemci na ploše přistáli několik dní po získání licence pro neveřejný mezinárodní provoz. „V současné době máme evidováno přes 1800 pohybů na letišti od začátku letošního roku, což mě velice mile překvapilo. Byla zde i velká letadla, jedno desetitunové a jedno zhruba devatenáctitunové, a obě byla ze zahraničí,“ upozorňuje ředitel letiště Ladislav Ondřich.