Bankovnictví
NEW YORK (FT, myd) – Současná nepříznivá situace na trhu vede banky, které „pozapomněly“ na svoji drobnou klientelu, aby se k ní opět vrátily. Korporátní a zejména investiční bankovnictví totiž již nějaký čas zažívá krušné časy. Co víc, banky se zajímají o klienty, k nimž by se dříve stavěly zády. To se týká i dvou největších bankovních skupin světa, Citigroup a HSBC, které jsou lídry na americkém trhu úvěrů drobné klientele, jež nemá nejlepší „credit history“. HSBC nedávno získala za čtrnáct miliard dolarů společnost Household International, díky níž má na americkém trhu velice silné postavení. O tento klientský segment se zajímají i další významní hráči, jako Wells Fargo a JP Morgan Chase.
Někteří se na tomto trhu již spálili a naopak se stahují, například Bank of America. Spotřebitelské úvěry však mohou přinášet velké peníze. Citigroup třeba vykázala v segmentu čistou úrokovou marži 8,47 procenta v USA a neuvěřitelných 21,14 procenta na ostatních trzích. O podobných číslech si mohou korporátní bankéři nechat jen zdát.