Spolehlivost je nudná. Je-li s něčím spojeno adjektivum spolehlivý, působí zároveň navenek tak nějak neutrálně. Toyoty patří mezi nejspolehlivější automobily, alespoň podle testů prováděných v německých zkušebnách TÜW. To nezní moc povzbudivě.
U nové Corolly Verso se Japonci snažili něco s usedlým designem udělat. Zvenku je nejnápadnější tvar koncových svítidel, který zádi konečně dodal trochu vzrušení. Uvnitř velkoprostorový automobil střední velikosti upoutá bleděmodrým podsvícením přístrojů, kterému v Toyotě říkají optitronové. Obojí vůz vcelku osvěžilo, i když pouze jemně.
Nejvíce úsilí totiž v Corolle Verso vynaložili na uspořádání interiéru. Sklápění sedadel funguje velmi jednoduše, což se ještě výrazněji projeví v přístupu do třetí řady. Na dvou sedadlech umístěných zcela vzadu by si sice vzrostlejší dospělý člověk při delší cestě příliš komfortu neužil, ale pro děti jsou vyhovující. Navíc je lze sklopit do podlahy a na zcela rovnou plochu naskládat podstatně více zavazadel. Za třetí řadou se jich po strop sice vejde jen 91 litrů, při sklopení druhé a třetí řady se však vůz dostane až na 1563 litrů. I když v základní verzi není dvojice sedáků k dispozici a je potřeba přihodit padesát tisíc korun, díky podstatně rozšířené funkčnosti vozu se to vyplatí.
Týdeník EURO testoval Corollu Verso s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 116 koní. Jelikož je vůz s hmotností přes jeden a půl tuny poměrně těžký, motoru chvíli trvá, než jej rozjede. Hlavně ve středních otáčkách má však slušný zátah a ve vyšším tempu není problémem ani hbité předjíždění. Jenom nesmí být Corolla naložená po střechu.
Příznivě během týdenních jízd vypadala rovněž spotřeba vznětového agregátu. Pohybovala se kolem osmi litrů nafty na sto kilometrů, takže jediným nedostatkem je v tomto směru relativně malá, pouze 55litrová palivová nádrž. U benzinové varianty musí být na obtíž ještě podstatně víc.
Charakteru rodinného automobilu odpovídá v Corolle Verso komfortně nastavený podvozek. V zatáčkách se sice vůz občas zhoupne, ale nijak dramaticky. Příjemně překvapí přesnou převodovkou a účinnými brzdami. Rodinná variabilní Corolla by si možná jen zasloužila ještě trochu toho osvěžení. Podsvícení přístrojů a blinkry jsou zatím slabé zbraně.
Toyota Corolla Verso 2,0 D4-D
Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 1995 cm3
Max. výkon 85 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 180 km/h
Průměrná spotřeba 6,2 litru na 100 km
Základní cena 669 900 Kč
Klady
- variabilní interiér
- přesná převodovka
- spořivý motor
Zápory
- usedlý design
- vyšší hmotnost
- průměrná palivová nádrž