Menu Zavřít

Domácnosti se chystají na Vánoce. Růst maloobchodních tržeb v říjnu výrazně zrychlil

6. 12. 2018
Autor: Alza.cz

Maloobchodní tržby bez prodejů aut v říjnu zrychlily meziroční růst na 6,4 procenta. V září činil růst po revizi 1,5 procenta. V říjnu se opět nejvíce zvýšily tržby internetových obchodů a zásilkových služeb. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu.

Letošní říjen měl ve srovnání s tím loňským o jeden pracovní den více, tržby po očištění o kalendářní vlivy tak stouply o 5,2 procenta. Meziměsíčně se tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel po očištění o sezónní vlivy zvýšily v říjnu o procento.

Meziroční růst bez očištění byl letošní druhý nejvyšší. Vyšší tempo zaznamenaly prodeje pouze v lednu, kdy tržby meziročně vzrostly o 8,2 procenta. Letos v říjnu vzrostly tržby za nepotravinářské zboží o 11,2 procenta, za pohonné hmoty o 5,4 procenta a za potraviny o 0,7 procenta.

„Vše nasvědčuje tomu, že domácnosti se pomalu začínají chystat na Vánoce, které letos budou ještě bohatší než loni. Příjmy plynoucí ze stabilního růstu mezd se domácnosti nebojí si užít,“ uvedla ekonomka Komerční banky Monika Junicke.


Čekání na rekord: online nákupům propadá stále více Čechů

 ilustrační foto


Vedle internetových obchodů, jejichž tržby se zvýšily o 24,1 procenta, vykázaly v říjnu dvouciferné tempo růstu také prodejny počítačového zařízení, sportovních a rekreačních potřeb a výrobků pro domácnost. Dále rostly tržby i prodejcům oděvů a obuvi a farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží. Naopak pokles tržeb zaznamenaly specializované prodejny potravin.

Za prodej a opravy motorových vozidel se neočištěné tržby v říjnu meziročně snížily o 3,1 procenta, v tom za opravy motorových vozidel o 5,5 procenta a za prodej motorových vozidel včetně náhradních dílů o 2,6 procenta. Po očištění o kalendářní vlivy se snížily o 6,2 procenta. Meziměsíčně sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel reálně stagnovaly.

FIN25

 Tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel – bazické indexy, stálé ceny
Zdroj: ČSÚ

Dále čtěte:

Nejrychleji rostou eshopy, maloobchodní tržby i přesto zpomalily růst

Kámen versus internet. Kdo vyhraje souboj o zákazníka?

Jak vydělat na starém kole. Bazarové prodeje se definitivně přesouvají na internet

  • Našli jste v článku chybu?