Menu Zavřít

MALÝ KABRIOLET Z FRANCIE

4. 10. 2001
Autor: Euro.cz

Pevná střecha se na povel sama složí do kufru

MM25_AI

Vůz vyhlášený na ženevském autosalonu nejkrásnějším otevřeným autem roku vzrušil také motoristy v tuzemsku. Jedná se o Peugeot 206 CC (Coupé Cabriolet), který se začal v České republice prodávat v nejlevnější verzi za 649 tisíc korun. Na jaře byla dovezena stovka těchto malých peugeotů, po nichž se ihned slehla zem „Prakticky ihned byly vyprodány, říká ředitel společnosti Peugeot Česká republika Frank Le Bris. „Stejně tak je tomu v ostatních evropských zemích. Máme už další objednávky, které budou moci být zařazeny do výroby až v lednu příštího roku, dodává.
Proč je francouzský kabriolet tak úspěšný, že to zaskočilo i výrobce? Navázal na civilní verzi Peugeotu 206, který považuje řada odborníků za nejlepší vůz ve své třídě. Navíc je v segmentu otevřených vozů hodně slabá konkurence. Z novějších modelů s ním může cenově soupeřit asi jen Renault Mégane Cabrio.
Peugeot 206 CC je malé zakulacené kupátko, které je výjimečné svou schopností uschovat pod rozměrným dvojčinným víkem zádě pevnou střechu, a proměnit se tak v kabriolet. Není přitom třeba skládat střechu ručně, o vše se postará elektronicky ovládaný mechanismus. Posádka jenom sedí ve voze, manuálně odjistí dva zámky nad hlavou a pak už jen drží tlačítko mezi sedadly. Nejdříve se stáhnou okna, dozadu se vyklopí víko kufru a do něj se složí střecha i se zadním oknem. Ještě předtím je ovšem pochopitelně třeba kufr vyprázdnit a nad jeho dnem vytáhnout roletu. Jen tak totiž automobil pozná, že je kufr prázdný. Pak už zbývá jen nastartovat a uhánět s větrem ve vlasech. Postranní okna přitom lze mít zatažená do dveří nebo vysunutá nahoru. Pak do interiéru méně fouká, a dokonce se lze i zahřát od topení. Když přijde déšť nebo večerní chlad, střechu lze v mžiku opět vysunout. Autu pak nevadí liják ani mráz a může i do myčky.
Krása vozu a možnost zatáhnout střechu ale pochopitelně ukrojily mnohé z praktičnosti vozu. Výrobce sice Peugeot 206 CC považuje za čtyřmístný s označením 2+2, zadní dvě sedačky jsou ale opravdu jen pro malé děti. Dětskou sedačku lze dozadu napěchovat, ale už nezbude místo pro nohy malého pasažéra. Středně vzrostlý dospělý člověk se dozadu vůbec nevejde. Mnoho místa není ani na předních sedadlech. Testovací řidič týdeníku EURO měří 173 centimetrů a při jízdě s vysunutou střechou se dotýkal hlavou jejího čalounění. Vysoký člověk by pak neměl v Peugeotu 206 CC šanci. Pokud hodlá řidič zatahovat střechu do kufru, musí počítat s tím, že příliš mnoho místa nezbude ani pro zavazadla. Celé dno kufru sice zůstane volné, ale mezi ním a roletou je třeba počítat s výškou pouhých zhruba 25 centimetrů. Větší tašky či předměty tak musí putovat do kabiny na zadní sedadla. Když je však střecha vysunuta, je v zavazadelníku slušných 320 litrů prostoru.
Při testu se ukázala ještě jedna možná provozní nedokonalost. Mechanismus vysunování střechy ze zavazadlového prostoru totiž nefungoval zcela dokonale. Někdy se „zapomnělo sklopit víko kufru, a posádka tak musela dokončit proces manuálně.
Peugeot 206 CC je do České republiky dodáván s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem o výkonu 100 kilowattů, se kterým zrychluje z klidu na stovku za 9,3 sekundy. Pro zajímavost: stejný agregát pohání i sportovní verzi 206 GTi. Stroj dosahuje maximální rychlosti 204 kilometrů v hodině při průměrné spotřebě osmi litrů benzinu na 100 kilometrů jízdy. Motor je přitom pružný, jen odspodu se musí trochu více točit. Podvozek jakžtakž odpovídá výkonu a zaměření vozu, ale je dost tvrdý a na českých silnicích je na něm cítit každá nerovnost. Celkově lze Peugeot 206 CC hodnotit jako pěknou, nepraktickou, ale zase nijak přehnaně drahou hračku. Vždyť kabriolety s pevnou střechou byly dříve výlučnou doménou luxusních vozů. Cenovou přitažlivost Peugeotu 206 CC by měla v budoucnosti zvýšit verze s motorem 1,6 litru, jejíž cena bude ještě zhruba o padesát tisíc korun nižší.

  • Našli jste v článku chybu?