Snažíte se najít na internetu, co dělat při problémech s kojením a proč miminko v noci brečí, ale ze slov, jako je manža, bydlenka, tuleníčko a kojo máte chuť začít házet přesnídávku na zeď? Startup Mamio vznikl s vizí, že si mámy zaslouží lepší podporu, než jakou najdou na zastaralých rodičovských fórech, a proto vyvinul aplikaci, která jim má pomoci vyhnout se během mateřské dovolené osamělosti a domácí izolaci.
Podle psycholožky a socioložky Martiny Kavanové se po porodu cítí osaměle až 80 procent žen. Pro mnohé z nich představuje velkou změnu fakt, že po opuštění práce najednou nemají čas vídat se s kamarádkami a že se manžel vrací domů pozdě večer. V důsledku toho tak často zůstávají zavřené mezi čtyřmi stěnami pouze ve společnosti nemluvněte a sociálních sítí.
Že se jedná o skutečný sociální problém, potvrzuje i vlastní průzkum Mamia. Dle jeho závěrů čtyři z pěti matek touží mít více kamarádek a 89 procent z nich by ocenilo vědět, jak různé situace řeší ostatní mámy.
Aby máma nebyla sama
Mamio funguje podobně jako tradiční seznamky, avšak s tím rozdílem, že jeho algoritmus bere vedle lokace a společných zájmů v úvahu i věk děťátka. Službu aktuálně ke sdílení rodičovských zkušeností využívá 15 tisíc uživatelek, přičemž nyní ji ocenili i investoři.
V pre-seedovém kole totiž získali její tvůrci Laureen Höllge, Johana Šperlová a Karel Hrdina od fondů Czech Founders VC a PurposeTech investice v celkové hodnotě 7,5 milionu korun. Finance Mamio využije na vybudování dalších funkcionalit a přípravu na expanzi do dalších trhů, neboť ačkoliv se projekt zrodil v Česku, jeho ambice jsou globální.
„Věděli jsme, že chceme vytvořit něco pro ženy. Mateřství je životní situace specifická hlavně pro ně. Přišlo nám, že celý sektor rodičovských fór si zaslouží inovovat, a zároveň jsme viděli příležitost, která má navíc přidanou společenskou hodnotu,“ říká Höllge.
Právě ona si už před lety všimla, že zatímco v západní Evropě moderní aplikace a weby pro rodiče fungují, u nás při hledání informací o dětech a mateřství člověk nevyhnutelně zabředne do záplavy nekvalitních serverů, kde je snadné narazit na nepravdivé či zavádějící informace, ale také odsuzování nebo nevyžádané rady. Platformu Mamio spolu s dalšími dvěma partnery Höllge spustila v roce 2022.
„Cílem je, aby každá máma dostávala obsah na míru – ať už je to vzdělávací obsah, který jí předem řekne, co bude s dítětem ten měsíc nejspíš řešit, nebo tipy na služby a produkty, které doporučíme podle věku dítěte i typu mámy,“ vysvětluje Šperlová. Stávající funkce v budoucnu doplní průvodce mateřstvím garantovaný odborníky a personalizovaný doporučovací systém na produkty a služby.
Obsah na míru a ve správný čas
Samotné stažení a používání Mamia je bezplatné, příjmy tvůrci projektu plánují začít generovat v příštích měsících, a to pomocí personalizovaných nabídek služeb a produktů od svých partnerů. Těch má Mamio už nyní desítky.
Právě tento byznysový potenciál mateřské aplikace oslovil Czech Founders VC. „Do Mamia jsme zainvestovali, protože vidíme, že našlo silnou potřebu, kterou zatím mámy nemají pokrytou a díky které může velmi efektivně růst. Byznysový potenciál vidíme právě v jeho schopnosti oslovit mámy s produkty a službami ve správný čas a tak, aby se nejednalo o otravnou reklamu, ale tip, co pomůže mámám a bude mít velkou obchodní přidanou hodnotu i pro partnery Mamia,“ popisuje Ivan Kristel, partner zmíněného fondu.
Startupová školka
Mamio obdrželo taktéž podporu v hodnotě 1,6 milionu korun v rámci Technologické Inkubace od CzechInvestu a v minulosti prošlo inkubátorem ČSOB Startit. Projekt je zatím ale opravdu v začátcích. Na každou z uživatelek zde v průměru vychází pouze jediné sdílení vlastních zkušeností a vzniklo na něm teprve prvních 18 tisíc propojení.
Seriál Od píky sleduje, jak se daří začínajícím podnikatelům se zajímavým byznysovým příběhem či nápadem na nový produkt nebo službu.
Máte-li pro nás nějaký námět či víte o někom z vašeho okolí, kdo některou z těchto podmínek splňuje, budeme moc rádi, pokud se nám ozvete. Vaše náměty prosím posílejte na email redakce@euro.cz.
„Mamio se pustilo do velmi složitého problému – mateřství přináší ženám nekončící výzvy, náročné změny a dosud neprozkoumanou úroveň komplexity. Není tedy překvapením, že matky představují jednu z nejobtížnějších cílových skupin. Mamio se snaží každou svoji uživatelku hluboce pochopit a nabídnout jí podporu, informace, produkty a služby přesně podle jejích aktuálních potřeb. V Mamiu vidíme řešení, které je nesmírně potřebné a zároveň má velký podnikatelský potenciál,“ shrnuje Zdeněk Fous, partner PurposeTech, který do platformy rovněž zainvestoval.