Z aktuálního průzkumu společnosti Brand Embassy vyplývá, že 4 z 10 internetových uživatelů řeší změnu pojišťovny na sociálních sítích. Zákazníci využívají internetových diskuzí pro dotazování na zákaznickou zkušenost, nejčastěji jsou využívané servery pro maminky.
Foto: Profimedia
Ve studii všech zmínek pojišťoven odhalených monitoringem veřejných diskuzí na Facebooku, Twitteru a dalších diskuzích v průběhu dubna a května se ukázalo, že dotazy na pojišťovny se z 96 procent vyskytují na diskuzních fórech. Nejaktivnější skupinou vybírající pojišťovací a spořící produkty tvořily uživatelky, jež na serverech pro maminky řešily nejčastěji výběr cestovního pojištění nebo pojištění pro rodiny a děti.
Více než třetina zákazníků v diskuzích zjišťovala spokojenost uživatelů s jinými pojišťovnami. Zákazníci jsou nejčastěji nespokojení s nejasnými smluvními podmínkami pojišťoven a nedůvěryhodným vystupováním finančních poradců a pojišťovacích agentů.
Sedm z deseti uživatelů pro stížnosti na pojišťovny využilo diskuzní fóra, 12 procent z nich vyjadřovalo nespokojenost na Facebooku. Třetina příspěvků přitom byla pozitivně laděná. “Nejvíce pozitivních ohlasů zaznamenala Allianz - uživatelé sdíleli a kladně hodnotili nedávnou zprávu o nejvyšším přírůstku zákazníků právě do této pojišťovny,” doplňuje Vít Horký ze společnosti Brand Embassy.