Menu Zavřít

Manažeři firmy Zepter: Nikdy jsme nebyli levnější

13. 3. 2017
Autor: Hynek Glos/Euro

Mzdy rostou, lidé nemají čas a nikdy se tolik nezajímali o své zdraví jako teď - ideální doba pro Zepter, tvrdí manažeři firmy, kterou proslavil hrnec.

„Nekompromisní kvalita nemůže být levná. Například vyrábíme nádobí v Itálii z materiálu, ze kterého Apple dělá hodinky,“ vysvětluje Jakub Šmatlák, mezinárodní brand ředitel divize Zepter Home Care, úspěch firmy, i když je její zboží dražší než u konkurence. Společnost Zepter, která dávno neznamená jen ony hrnce, se u nás chystá rozšiřovat prodejní síť. Její rozvoj už bude mít na starost nový ředitel firmy pro Česko a Slovensko Miroslav Kopřiva. Přišel ze společnosti Oriflame, s přímým prodejem zákazníkům má tedy velké zkušenosti. O specifikách této formy prodeje, o českých spotřebitelích a budoucnosti firmy si týdeník Euro povídal s ním i s Jakubem Šmatlákem, který jej „zaučoval“.

Společnost Zepter působí celosvětově na trhu již přes 30 let, jak si v současné chvíli vede?

Šmatlák: Pokud bych měl zhodnotit rok 2016, konkrétně divizi Home Care, za kterou jsem celosvětově v 62 zemích světa odpovědný, máme meziroční nárůst okolo deseti procent. Za prvních sedm týdnů roku 2017 je to dokonce 17 procent, takže jsme na dobré cestě. Není to pro mne žádné překvapení - jednoznačným celosvětovým trendem je zdraví a čas. Neboli žít zdravě, být zdravý a šetřit čas a peníze. Přesně to všechny naše výrobky spojuje.

Jak se změnila situace oproti 90. letům, kdy jste měli na českém a slovenském trhu úspěch daný částečně tím, že společnost byla vyhladovělá po zboží ze Západu, které jste jim přinesli až pod nos?

Šmatlák: Situace se mění neustále a nám dnešní doba nahrává. Lidé jsou více informovaní, celou vědomost světa máte v kapse ve svém telefonu. Nicméně v poměru ke mzdám naše výrobky nikdy nebyly levnější, nikdy se lidé více nezajímali o svoje zdraví a jeho ochranu… To naší společnosti prospívá. Co jí neprospívá, je nekalá konkurence, která klame zákazníky.

Zepter plánuje v roce 2017 v Česku a na Slovensku velký rozvoj, budeme obsazovat slepá místa na mapě, otevírat nové pobočky, najímat manažery, nové zaměstnance i obchodní konzultanty. Našlápnuto máme již od ledna, kdy se nám podařilo získat pro Zepter Česko a Slovensko nového generálního ředitele Miroslava Kopřivu.

Přišel jste z Oriflamu a máte zkušenosti ze zahraničí. Co chcete v Zepteru změnit nebo vylepšit?

Kopřiva: V přímém prodeji pracuji již 22 let, protože mě baví energie a nadšení, které musejí úspěšní prodejci a lídři se svými prodejními týmy v sobě mít a sdílet.

Je to stejné v Česku, na Slovensku, v Rusku i v Indii. Snažím se proto posilovat pozitivní neformální atmosféru mezi zaměstnanci a dávat jim prostor pro realizaci, aby je práce bavila a předávali nadšení dál na obchodní konzultanty Zepter. Od zaměstnanců zároveň očekávám, že budou přicházet s vlastními nápady, co ještě zlepšit.

Jaká je celosvětová strategie společnosti Zepter? V České republice si můžeme koupit výrobky pouze prostřednictvím přímého prodeje...

Šmatlák: Není to tak úplně pravda. V Česku a na Slovensku si mohou zákaznici zakoupit naši kompletní produkci v buticích nebo na našem e-shopu. Protože jsme zcela transparentní společnost, rozhodli jsme se mít v každé zemi jeden butik, vždy v hlavním městě. Kdo nechce nakupovat prostřednictvím našich obchodních konzultantů za nejvýhodnější ceny, má tak další možnosti, jak si zboží pořídit. Celosvětová strategie míří k synergii offline a online byznysu se zapojením našich obchodních konzultantů.

Proč je vlastně pro Zepter tento koncept výhodnější než být v nějaké klasické retailové síti? Jak do toho zapadají značkové prodejny v centrech měst?

Šmatlák: Je výhodný hlavně z pohledu zákazníka, který má vždy možnost vyzkoušet si bezplatně výrobek ve svém domácím prostředí a teprve poté se rozhodnout, zda a jak investovat. Značková prodejna zapadá samozřejmě perfektně - chceme být firmou transparentní, nikdy jsme se nechtěli zařadit mezi firmy podomního pokoutného prodeje. Zepter se neschovává.

V minulých letech neměl přímý prodej v České republice příliš dobré renomé, jak se k tomu staví Zepter?

Šmatlák: Toto je bohužel krásný příklad daně za úspěch. Jsme jedna z nejúspěšnějších společností v přímém prodeji na světě a v mnoha oborech prodáváme to vůbec nejlepší, co jde za peníze dostat.

Samozřejmě nekompromisní kvalita nemůže být levná. Například vyrábíme nádobí v Itálii z materiálu, ze kterého Apple vyrábí hodinky. Samozřejmě se najdou v každé zemi firmy, které nakoupí kontejner nádobí v Číně za co nejnižší cenu bez ohledu na kvalitu a pozvou pod záminkou výletů klienty. Těm prezentují výrobky s příběhem, který k nim nepatří, a poté nasadí vysoké ceny, a to s jediným záměrem: vydělat rychle obrovské peníze bez ohledu na zákazníka. V zahraničí je úplně stejná situace. V tomto směru není Česko žádnou výjimkou.

Jedním z kréd firmy je: Výrobek, který si zakoupíte, se stane investicí do vašeho zdraví a vašeho budoucího životního stylu. Jak se stane hrnec součástí mého životního stylu?

Kopřiva: Uvedu vlastní příklad. S patentovaným nádobím z nerezové oceli Zepter Masterpiece jsme doma začali nedočkavě vařit, ještě než jsem dokončil výběrové řízení na generálního ředitele. Jako gurmána mě dostala skvělá chuť a šťavnatost masa připravovaného jen ve vlastní šťávě bez tuku, vody a soli. Poprvé v životě mi zachutnala brokolice, kterou jsem předtím neměl rád, připravená s další zeleninou v páře. Po konzumaci takto zdravě připraveného jídla se cítíte zasyceni, ale lehce a plni energie.

Má rodina se tak připojila k takřka 900 tisícům spokojených zákazníků firmy Zepter International v Česku, kteří si připravují zdravé a zároveň chutné jídlo. Díky kombinaci ušlechtilé oceli Zepter 316L, technologie a designu nádobí si potraviny uchovávají své přirozené aroma, chuť, vitaminy, minerály, proteiny, mikrostopové a makrostopové prvky, a to při menším množství kalorií. Jídlo se nepřipálí a není karcinogenní. Zároveň se vaří rychle a úsporně.

Lidé Zepter asi stále vnímají přes hrnce. Vy máte ale i další divize - například kosmetiky nebo medicíny. Která je pro vás z hlediska obratů nejdůležitější?

Kopřiva: Největší prodeje realizujeme v kuchyňských doplňcích a nádobí. Další pokračování růstu očekávám u patentované světelné terapie Bioptron, která přináší trvalé výsledky v prevenci a v neinvazivní léčbě nejrůznějších zdravotních potíží a onemocnění. Hvězdou pro další růst jsou určitě naše systémy pro čištění a ionizaci vzduchu určené pro ochranu zdraví a zlepšení celkové fyzické i psychické pohody. Letošní zima přinesla několikatýdenní smog a naší společnosti rekordní prodeje tohoto systému.

Jaký váš výrobek měl historicky největší úspěch?

Kopřiva: Je to univerzální mixér MixSy, kterého se prodalo jen v Česku více než 150 tisíc kusů.

Jsou Češi v něčem specifičtí ve výběru spotřebního zboží, které nabízíte? Například ve vaření...

Kopřiva: Češi si rádi ušetří práci a hledí na úspory, proto je u nich při nákupu nádobí Zepter v oblibě tlaková poklice, kterou lze nasadit na nádobu i s parními košíky, a vařit tak pod tlakem ve více vrstvách. Oblíbený je také systém poschodového vaření, kdy na nádobu Zepter nasadíme nádobu s otvory pro průchod páry - dole se připravuje například polévka a nad ní třeba brambory se zeleninou a ryba, chutě zůstanou zachovány, připravená jídla jsou zdravá.

MM25_AI

Společnost Zepter je specifická tím, že si většinu zboží vyrábí ve vlastních továrnách. Kolik jich v současné chvíli má?

Šmatlák: Vlastníme celkem osm továren v Evropě, kde vyrábíme většinu naší produkce, samozřejmě včetně našeho nádobí. Máme samozřejmě i vlastní vývojové oddělení. V současné chvíli plánujeme otevření nové továrny nedaleko italského Milána, kde se mimo jiné chystáme na výrobu vlastního převratného produktu v oblasti boje se znečištěným ovzduším, což je vedle špatného stravování největší zabiják.

Jak ovlivňuje přímý prodej internet?

Kopřiva: Internet umožňuje zákazníkům rychle porovnat alternativní produkty a jejich ceny. Sdílí také recenze zákazníků na kvalitu produktu a servisu. Nicméně e-shop nenahrazuje zkušeného obchodníka, který aktivně oslovuje zákazníka napřímo a díky svému nadšení, znalosti produktu a umění zjistit jeho potřeby ovlivňuje jeho nákupní rozhodnutí. Platí a bude platit, že nejdůvěryhodnější reklamou je osobní doporučení spokojeného zákazníka. Proto mě velmi těší a je zároveň i závazkem fakt, že 92 procent našich zákazníků je spokojeno s kvalitou výrobků Zepter a pozitivně se o ní zmiňují mezi dalšími lidmi.


  • Našli jste v článku chybu?