Menu Zavřít

Manažerský barometr

26. 7. 2002
Autor: Euro.cz

Homer na Hrad, Manželka v hlavní roli

Homer na Hrad

I když mezi kandidáty Manažerského barometru na post budoucího českého prezidenta zvítězil Petr Pithart, neodpustili si oslovení postěžovat si, že volba bude samozřejmě záležet na politických vazbách a zájmech. Mnozí by tedy preferovali raději přímou volbu. K dosavadnímu volebnímu systému se jeden z manažerů vyjádřil: „Chasník z Vysočiny stejně jako lev z tenisových kurtů coby reprezentanti nejsilnějších partají byli by jen tragickým a pochříchu pro tento stát logickým pokračováním voleb nejhorších z nejšpatnějších.“ Názor některých ředitelů také byl, že při současném systému vyhraje ten, kdo bude mít kromě největší podpory v Parlamentu také největší touhu po moci. Oběma kritériím podle jednoho z ředitelů vyhovuje Václav Klaus. Ten ale v anketě skončil na místě čtvrtém po Miloši Zemanovi, Otakaru Motejlovi na druhém místě a za již zmíněným vítězem Petrem Pithartem. Pithart dostal nálepku „dostatečně nestranický, vcelku oblíbený a pro současnou konstelaci v Parlamentu nejlépe přijatelný“. Také Motejl získal jako osoba dosud nezprofanovaná vcelku slušné reference. „Připadá mi jako jediný člověk, u kterého snad nehrozí velikášství, touha po moci a penězích,“ říká jeho příznivec. „Mohl by být důstojným představitelem. I když ono dnes mi to připadá, že už je zase všechno jedno, když se navracíme do dob, kdy se k moci derou komunisté a do pr

Manželka v hlavní roli

Mezi supermarkety a hypermarkety jasně vede Tesco. I když většina manažerů uvádí různé důvody, které při výběru nákupního místa hrají svou roli. Důležitým aspektem, i když patrně se strategií firmy nesouvisejícím, je často blízkost obchodu vzhledem k místu bydliště respondentů. Někteří ředitelé se také přiznali,že si s odpovědí nejsou až tak jistí, protože se týká více jejich manželek. Zazněly i hlasy, že je to celkem jedno, ve kterém z obchodů člověk nakupuje, protože je to ztráta času. Příjemnější prý je se nákupům ve velkých obchodních řetězcích vyhýbat. Navíc existují tací, které nakupování v obrovských halách pod bílými světly děsí. V anketě týdeník EURO manažerům nabídl možnost výběru ze všech obchodních sítí, v grafu je pak zaznamenáno pouze šest nejcitovanějších.
Při rozhodování kde nakupovat mnozí souhlasí, že záleží na typu nákupu. „Upřednostňuji logiku uspořádání, cenu a absenci rýže balastního materiálu,“ vyjádřil se jeden z manažerů. Někteří například říkají, že Carrefour má větší výběr, ale Tesco v místě jejich bydliště má oproti němu otevřeno nonstop. Každý si samozřejmě přeje nakupovat v čistotě a v obchodě s bohatou nabídkou především čerstvého zboží. Někteří z manažerů přesto například zeleninu a ovoce v obchodních řetězcích zeleninu nenakupují.
K šířce nabídky jeden z respondentů poznamenal: „Hypermarkety se tváří jako nepřeberné studnice zboží, ale jedete-li v rychlosti pro konkrétní věc, zdaleka nemusíte uspět. Tak jsme například v Intersparu marně chtěli koupit povlečení na pokrývku pro přijíždějící návštěvu a v Kauflandu se pro změnu nedá koupit klasický vysoký hrnec (ne kastrol, hrnec). Takže zklamání. Tesco vypadá jako nejsympatičtější díky čistotě. Stejně se však snažíme nakupovat mimo hypermarkety.“

Ve kterém supermarketu či hypermarketu nakupuje vaše rodina nejvíce?
Carrefour 15,6 %
Delvita 9,8 %
Globus 7,8 %
Hypernova 9,8 %
Makro 10,4 %
Tesco 28,1 %
Ostatní (celkem) 14,7 %
Nevím a vůbec v hyperm. nenakupuji 3,8 %

FIN25

PRAMEN: Týdeník EURO - odpovídalo 1O1 manažerů

  • Našli jste v článku chybu?