Alternativní polovina
Využívá vaše společnost telekomunikačních či datových služeb alternativních operátorů?
- Již delší dobu jsme klasickým korporátním klientem 33,3
- Uvažujeme o podepsání takové smlouvy 9,5
- Využíváme službu volby operátora 10,8
- Hodláme využívat službu volby operátora 22,6
- S ničím podobným naše firma nepočítá 14,3
- Nevím 9,5
Téměř 45 procent společností, ve kterých pracují respondenti Manažerského barometru, využívá telekomunikačních nebo datových služeb alternativních operátorů. Třetina ředitelů totiž odpověděla, že jejich společnost je „plným“ korporátním klientem některého z alternativních operátorů a dalších jedenáct procent firem používá službu volba operátora. Navíc téměř třetina firem dalších respondentů barometru hodlá alespoň částečně své chování změnit. Buď o podepsání smlouvy s některým z alternativních operátorů uvažují (deset procent) nebo volbu operátora hodlají začít využívat (23 procent). Sami manažeři však ve svých komentářích připouštějí, že rozhodování, prostřednictvím koho budou telefonovat, jejich firmy příliš netíží. O změně by uvažovali v přípaě, že by měli konkrétní nabídku od alternativních operátorů a kdyby byla výrazně ekonomicky výhodnější. „V případě stejné spolehlivosti služeb, pokrytí rozsahu našich potřeb a výhodnějších cen budeme volbu operátora zcela určitě používat,“ říká jeden z ředitelů.
Některé manažery naopak myšlenky na výměnu dosavadního poskytovatele připojení, dominantní Český Telecom, ani nenapadly. „Poplatky za telefon nejsou v naší společnosti až tak vysoké, abychom volbu operátora, nebo dokonce kompletní změnu poskytovatele, měli mezi prioritami,“ tvrdí respondent. Jiný dodává: „Hodláme využívat volbu operátora, ale rozsah je v naší společnosti velmi omezen, protože téměř většinou voláme přes mobilní telefony.“ Další manažer z bankovních kruhů říká: „Jistě jsme pro telefonní operátory zajímavou společností, máme relativně slušnou síť poboček, potřebujeme přenášet data i hlas, ale nevím o tom, že by se nějaký zástupce alternativního operátora obtěžoval alespoň zaslat nějakou nabídku. Zřejmě špatný marketing.“
Pramen – Týdeník EURO, odpovědi 86 manažerů