Menu Zavřít

Manažerský barometr

24. 5. 2002
Autor: Euro.cz

Akce stávkující smečky, Filtr na klienty

Akce stávkující smečky

Rada České Televize by řediteli tohoto veřejnoprávního média zatím neměla pozastavovat výkon jeho funkce, ačkoliv nebo protože zatím není dořešena úplatkářská aféra, do níž je Jiří Balvín vtažen. Respondenti Manažerského barometru totiž zastávají názor, že je potřeba respektovat presumpci neviny. „V každém normálním podniku je manažer jmenován nebo odvolán, pojem pozastavení je unikátní. Pokud tedy rada Balvínovi důvěřuje, nemá důvod nic pozastavovat, pokud mu nedůvěřuje, má ho odvolat bez ohledu na vyšetřování,“ říká jeden z účastníků barometru. Další manažer se zase ptá: „Na základě čeho by to měli provést? Kvůli tomu, že se vyšetřuje udání? To by byl výborný příklad pro další, kteří by tak mohli odstraňovat jednoho ředitele za druhým.“
Někteří respondenti si myslí, že ředitel Balvín by měl o pozastavení své funkce požádat sám. „Nejhorší provinění veřejného činitele je konflikt zájmů a korupce. Proto by on sám měl vydržet do vyšetření situace. Pokud se podezření ukáže jako neopodstatněné, vrátí se do funkce jako vítěz. Pokud neudělá nic, zůstane na něm navždy špína, i kdyby podezření bylo neoprávněné,“ předpokládá jeden manažer. Další tvrdí: „Ačkoliv mi tento člověk rozhodně není sympatický a jeho dosazení do funkce je zřejmě věcí širokých politických dohod, myslím si, že by se mu

Filtr na klienty

Ani výrazné zkrácení provozní doby většiny poboček České spořitelny (ČS) pro ni nebude znamenat drastické ztráty klientů. Podle názoru manažerů jsou totiž její zákazníci tak otrlí, že ani toto omezení je nedonutí převést si účet jinam. „Úbytek klientů bude zanedbatelný. Historicky je prokázána extrémní, až nenormálně vysoká loajalita klientů spořitelny, kteří vydrželi i jiné „hrozby“ ze strany své banky,“ zní jeden z charakteristických názorů. Jiný ředitel říká: „Lidé jsou v případě běžných účtů extrémně konzervativní. Když důvodem ke změně banky nebyly donedávna nepříliš dobré služby, tak změna otevíracího času to asi taky nebude.“
Logicky odůvodnil svůj názor další manažer: „Lidé v pracovním procesu většinou vítají možnost přechodu na elektronické bankovnictví a důchodci mohou navštěvovat pobočky i v pracovní době, kdy, jak předpokládám, otevřeno bude.“ Jiná odpověď se týká nedostatečné možnosti volby mimo velká města. „Drobní klienti na menších městech většinou nemají kam jít, tak si trošku zanadávají a vše se vrátí do normálu,“ soudí ředitel. Jeho kolega se na stejný problém dívá z druhé strany: „Lidé, kteří jsou připraveni změnit službu, jsou-li s ní nespokojeni, odešli ze spořitelny už dávno. Takže asi zůstali ti, kterým je jedno, jak se s nimi zachází.“
Mnozí ředitelé si myslí, že sama spořitelna chtěla tímto krokem „profiltrovat“ klientelu a zbavit se části, která je pro ni nebonitní. „Myslím, že úbytek účtů bude poměrně značný, ale také si myslím, že ČS chce samospádem odloučit ty, kteří nemají tak velké příjmy a účty,“ říká jedna z respondentek. Jiný manažer vysvětluje: „Spořitelna se snaží odradit drobné střadatele již delší dobu. Co mi ale vadí, je fakt, že svou koncepci nechce veřejně přiznat a používá k tomu komická zdůvodnění.“

Myslíte si, že výrazné zkrácení provozní doby většiny poboček České spořitelny jí může odlákat klienty?
Úbytek klientů bude pro ČS značný 10,9
Někteří odejdou, ale nebude to drastické 59,7
Odliv klientů bude minimální, zanedbatelný 24
Nevím 5,4

MM25_AI

Pramen: Týdeník EURO - odpovídalo 129 manažerů

  • Našli jste v článku chybu?