Knižní tip
Nikdo není dokonalý a nenosí v hlavě lexikon. Proto se občas hodí mít po ruce pomocníka. Dvojnásob to platí v obchodě a marketingu, oblastech, které u nás v posledních letech zažívají slibný rozvoj a stále více se zapojují do mezinárodního byznysu. Právě obchodníkům a marketérům je určena nová výkladová encyklopedie. Těm prvním pomůže orientovat se v angličtinou přesyceném odvětví reklamy a marketingu. Jejich kolegům zase přiblíží platební či dodací podmínky a jiné zvyklosti obchodnické branže.
Autorský kolektiv věnoval zvýšenou pozornost systematickému užívání českých ekvivalentů všude tam, kde jsou anglické termíny nadbytečné. Pro větší přehlednost však u každého odborného pojmu uvádí encyklopedie také původní anglické označení. Obsah knihy netvoří pouhý seznam abecedně řazených hesel, jak bývá obvyklé u podobných publikací, ale poskytuje kompletní výklad jednotlivých otázek mezinárodního obchodu. Plusem encyklopedie je podle Gustava Tomka z ČVUT, že vychází z principů marketingové koncepce managementu a reaguje na postupující globalizaci v organizaci firem či nákupním a spotřebitelském chování.
Machková Hana, Sato Alexej, Zamykalová Miroslava: Mezinárodní obchod a marketing. Grada Publishing, Praha 2002. 268 stran, cena 349 Kč.