Suché, co nejsušší Martini je out jako kobaltová modř loňského léta. Na scénu nastupuje nový drink, který bude značka Martini vyrábět ve spolupráci s módním sexy duem, Domenicem Dolcem a Stefanem Gabbanou. Jen v této chvíli ještě neznáme jeho charakter, až do prezentace to značka nijak neupřesňovala. Ale upřímně – velké překvapení to není. Dolce a Gabbana s Martini spolupracují už deset let, navrhli speciální Martini kolekci oděvů a ve svých obchodech v Miláně a Šanghaji otevřeli luxusní Martini bary. Jde to dobře – styly obou značek totiž spolu výborně ladí.
Značka Martini, vlastněná bermudskou společností Bacardi, se profiluje výraznými reklamami v retro stylu padesátých let, v nichž móda hraje hlavní roli a dodává alkoholu šmrnc. Už dříve se jim dařilo prodávat pod svou značkou třeba sluneční brýle, ale k většímu průniku na pole módy nedošlo. Zrovna tak jsou opatrní Dolce & Gabbana – nechtějí přílišnými extenzemi značku vyčerpat. Martini bary uvnitř značkových butiků D&G ale pomáhají přitáhnout zákazníky – ne byznysmeny, kteří mají hodně peněz, málo času a chtějí klasický oblek – ale zlatou mládež a dobře zajištěné třicátníky, kteří se při nakupování chtějí bavit, trávit v butiku více času, vybírat si stylové doplňky a také po očku sledovat, co mají jiní příslušníci klanu zrovna na sobě.
Móda a alkohol, to jde vůbec dobře dohromady – prodej jednoho totiž zvedá prodeje druhého, navíc se dá skvěle propojit v marketingové komunikaci životního stylu. Bernard Arnault, ředitel LVMH, by mohl vyprávět – nikoliv náhodou tato zkratka spojuje značky Louis Vuitton a Moët Hennessy a reprezentuje jednoho z největších konglomerátů na poli luxusního zboží. Zatímco se však éterické slečny od Vuittona se sklenkou šampaňského vyjímají nejlépe na jachtě, zakotvené v Cannes, drink Martini a D&G bude určitě zacílený jinak. Po Jamesi Bondovi zdědí dobrodružství, po Sophii Lorenové vosí pas a oční linky a po Dolcem a Gabbanovi smysl pro divoké mejdany a veselé jízdy. Vsaďte se.