Menu Zavřít

Matador se v Česku rozšiřuje. Rosinovi dál sní o vlastním autu

14. 9. 2017
Autor: Profimedia.cz

Designérské centrum v Mladé Boleslavi a nová výrobna automobilových prototypů na Slovácku. Rodina Rosinových, která stojí za společností Matador, v tuzemsku investuje do nové výroby stovky milionů korun. Cílem je dostat se k produkci vlastního automobilu.

O výrobě vlastního vozu sní Štefan Rosina mladší s bratrem Miroslavem od doby, kdy v roce 2008 od otce převzali řízení holdingu Matador. Společnosti ze skupiny proto investují hlavně do vývojových laboratoří, projektování a designu.

Jedna z těchto firem – Aufeer Design aktuálně spustila stavební práce na nové budově v Mladé Boleslavi. Na místě má koncem příštího roku stát nové designérské centrum, které má vyrábět hliněné modely automobilů v měřítku 1:1.

„Designové studio bude zaměřeno hlavně na zakázky automobilového průmyslu, ve kterém je tato forma modelování nejvíce rozšířená. Do budoucna však plánujeme využití pro tyto služby i v leteckém průmyslu či v oblasti kolejových vozidel,“ uvádí společnost.

Sama potvrzuje, že investice rozšiřuje portfolio holdingu o další aktivitu kompletního procesu vývoje automobilu. Další související investice směřují Rosinovi, mimo jiné rovněž účastníci automobilových závodů, na Slovácko a do Nitry.

Na Slovensku aktuálně finalizují investici 22 milionů eur, tedy asi 572 milionů korun, do výroby karosérií pro automobilku Jaguar.


O automobilovém průmyslu čtěte více:

Zahlcené automobilky nemají prostor pro expanzi. Brzdí tím růst průmyslu

Výroba v kolínské továrně TPCA


Další karosárnu budují ve spolupráci s českou rodinnou firmou Kovovýroba Hoffmann v Ostrožské Nové Vsi. Ve společném podniku bude mít slovenská průmyslová skupina přesně polovinu podílu. Investice do plně robotizované výroby představuje 4,5 milionu eur, tedy asi 120 milionů korun.

Kovovýroba Hoffmann vyrábí díly pro prototypy vozidel největších automobilových značek na světě. Mezi zákazníky firmy patří Bentley, Škoda Auto, BMW či Mercedes. Hlavními zákazníky Matadoru jsou Jaguar Land Rover a bratislavský Volkswagen.

MM25_AI

Rodina Rosinových vydělala jmění na privatizaci. V roce 2002 ovládla gumárny v Púchově. K podniku se dostala manažerskou privatizací, což znamená, že majetkový podíl nabylo vedení společnosti. Nejstarší z rodinného klanu Štefan Rosina starší, kterému je dnes 83 let, patřil do vrcholového managementu firmy. 51 procent akcií v gumárnách Matador Rubber pak rodina po pěti letech prodala německému gigantu Continental.

Čtěte také:

Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za miliardu. Zaměstná 250 lidí

Křišťál, pivo, autodíly. Z Prahy vyjel první přímý nákladní vlak do Číny

Stát letos slíbil pobídky za šest miliard. Firmám mají pomoci vytvořit téměř pět tisíc míst


  • Našli jste v článku chybu?