Mnohé z nápadů, jak překonat drobné i větší potíže, jak získat další zákazníky, čím obohatit nabídku, zlepšit služby, patří jistě k obchodním tajemstvím. Jsou ale nápady, které mohou pomoci jinému podnikateli, bez toho, že by jejich zveřejnění autora poškodilo.
PROFIT PO DESETI LETECH….
A právě tyto někdy i drobné nápady a podnikatelské zkušenosti před deseti lety Profit zveřejňoval pro poučení dalším čtenářům. Tak tomu bylo i v Profitu č. 42/1993, které přinesl jeden z takovýchto nápadů pod názvem Kornout hojnosti. Inspirativní může být i dnes: „Mám smíšený obchod: Papírnictví, drobné dekorační předměty, knihy. Skutečnost, že dražší sortiment - například památníky z dovozu, kožené necesery a podobně - jdou hůře na odbyt, mne nutí hledat způsob jak udržet tržbu, a tím i možnost dodržet závazky a předpokládaný zisk. Několik týdnů před a na začátku školního roku mi pomohl nápad - inspirace z Německa. Na zvládnutí nákupů školních potřeb koncem srpna a začátkem září se připravujeme každoročně. Pro první dvě tři třídy se připravují hromádky základního vybavení pro žáčky podle požadavků okolních škol. Tentokrát jsem výbavu pro prvňáčky připravil do jednotných obalů - kornoutů, polepených obrázky s pohádkovými náměty. Na odbyt šly velmi dobře. V porovnání s loňským rokem jsem uspokojil asi o třetinu prvňáčků (a jejich rodičů) více. Kornouty mi zhotovil známý knihař. Byly slepeny z balicího papíru. Papír na vrchní obal s pohádkovými náměty jsem musel nějakou dobu shánět, poptávat se, ale trochu té práce navíc se vyplatilo. Jeden kornout přišel na 16 korun, cenu základního vybavení pro prvňáčky to zvýšilo jen nepatrně.“