V létě 2001 vešel v platnost nový zákon o technických podmínkách provozu na pozemních komunikacích a současně s tím přestala platit vyhláška 102. V novém zákonu jsou kromě jiného také upraveny veškeré technické detaily, tedy to, co smí a nesmí auto mít, aby mohlo vůbec na silnici Pokud jde o pneumatiky, tak se dočteme v § 21 ve 13 odstavci, že na vozidle se nesmí s výjimkou nouzového dojetí současně používat pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí.
To znamená, že na vozidle musí být na všech kolech buď radiální, diagonální nebo smíšená konstrukce. Není možné, aby byly různé, jak tomu bylo v minulých letech. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky, což je také zajímavá úprava. Znamená to, že shodná pneumatika je taková, která má stejný rozměr a stejnou konstrukci, má stejný druh dezénu a stejného výrobce. Takže mohu mít na přední nápravě pneumatiky s letním vzorkem, například značky Barum, a na zadní nápravě mohu mít třeba pneumatiky Matador s jiným vzorkem. Pokud dodržím podmínku, že jsou všechny čtyři pneumatiky stejné konstrukce, je vše v naprostém pořádku a v souladu s dnešním právním předpisem.