PRAHA (tpk) - Camaro a Corvette byly v Česku donedávna nejznámějšími Chevrolety. Počátkem října se to změní. Stejně jako na Slovensku a v Maďarsku se budou pod americkou značkou prodávat jihokorejské vozy Daewoo. Od počátku příštího roku se značka Chevrolet usadí pevněji rovněž v západní Evropě.
Strategii s přejmenováním si koncern General Motors již vyzkoušel v Rusku na vozech značky Lada v minulém roce a osvědčila se mu. K automobilům vyráběným pro Evropu v továrnách GM Daewoo Auto & Technology Company postupně přibudou i další modely Chevrolet z celosvětové sítě General Motors. Na autosalonu v Paříži bude od konce tohoto týdne k vidění studie S3X naznačující podobu budoucích modelů americké značky.
General Motors hodlají pokračovat v investičním plánu ve výši 1,5 miliardy dolarů do výrobních kapacit jihokorejské automobilky a současná struktura GM Daewoo se postupně přetvoří ve společnost Chevrolet Europe. „Nyní máme produktové portfolio, které má potenciál přesáhnout všechny dřívější meze a limity,“ uvedl Erhard L. Spranger, výkonný ředitel společnosti Chevrolet Europe.
Touha prosadit americkou značku v Evropě je v poslední době intenzivnější než v minulých letech. Německému koncernu DaimlerChrysler se letos poprvé daří chryslery mimo území Spojených států prodávat se ziskem a do pěti let by chtěl zvýšit podíl značky na evropském trhu na 1,4 procenta. Nejpozději v roce 2006 navíc chce v Evropě začít prodávat také vozy Dodge.
To, co funguje ve vyšších segmentech, se nemusí pozitivně projevit i mezi levnějšími vozy. V nich jsou evropské automobilky zvláště silné a o každé procento trhu tvrdě bojují. Daewoo se zatím profilovalo jako levná značka, o jejíž kvalitě však měli zákazníci pochybnosti. S logem Chevroletu by měl koncern zvýšit úroveň zpracování, a přitom zachovat ceny na podobné hladině. Nejnebezpečnější by pro koncern bylo, kdyby chevrolety začaly výrazně konkurovat opelům. Rüsselsheimská součást General Motors se totiž ani v letošním roce nejspíše nedostane z červených čísel.