Radek Mátl, který byl dosud pověřený vedením Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), se dnes stal generálním ředitelem organizace. Jmenoval ho ministr dopravy Vladimír Kremlík. Mátl ve funkci nahradil Pavola Kováčika, který skončil v červenci. Mátl byl předtím ředitelem úseku výstavby.
Podle Kremlíka se Mátl při dočasném vedení silničářů osvědčil, a proto se ho rozhodl jmenovat generálním ředitelem natrvalo. „Perfektně se vyzná v přípravě i stavbě silnic a dálnic. Jsem si jist, že je člověkem, který dokáže zkracovat doby výstavby i oprav, nalezne a prosadí řešení u blokovaných staveb,“ uvedl ministr.
Radek Mátl se více než osvědčil ve vedení ŘSD, a proto jsem ho dnes jmenoval generálním ředitelem. Perfektně se vyzná v přípravě i stavbě silnic a dálnic. Jsem si jist, že je člověkem, který dokáže zkracovat doby výstavby i oprav, nalezne a prosadí řešení u blokovaných staveb. pic.twitter.com/tJ8CZCUFRa
— Vladimír Kremlík (@KremlikVladimir) October 1, 2019
Jde už o třetí změnu v čele ŘSD v letošním roce. Krátce po nástupu Kremlíka do funkce ministra dopravy skončil v květnu dlouholetý šéf silničářů Jan Kroupa. Jeho nástupce pak ve funkci vydržel do července, kdy podle ministerstva odstoupil ze zdravotních důvodů. Od té doby organizaci vedl právě Mátl, dosud ovšem pouze přechodně.
Mátl strávil v ŘSD prakticky celou svou kariéru. Absolvent stavební fakulty ČVUT začínal v roce 2004 jako investiční referent, od ledna 2012 byl rok a tři čtvrtě vedoucím oddělení technické podpory, poté od září 2013 do ledna 2015 vedl odbor realizace staveb (později odbor investiční přípravy staveb). Předtím, než byl letos v červenci pověřen řízením celého ŘSD, působil čtyři a půl roku ve funkci ředitele úseku výstavby.
České fiasko: dálniční síť nebude hotová ani v roce 2050
Kremlík dnes také uvedl, že ministerstvo už má plán transformace ŘSD. Ta by se měla uskutečnit ve dvou etapách. Vedle stávající organizace stát v roce 2021 založí akciovou společnost, kam postupně převede vybrané úkoly ŘSD. Zejména telematiku a projekty dálnic D6, D3 a D35. Poté ministerstvo připraví zákon, který zakotví ŘSD jako jednu akciovou společnost. Stát si od toho slibuje, že státní organizace bude po přeměně lépe přizpůsobená tržnímu prostředí, což by mělo vést ke zrychlení dopravní výstavby.
V Česku je nyní rozestavěno téměř 40 kilometrů dálnic a silnic první třídy. Letos by mělo být otevřeno zhruba 26 kilometrů nových dálnic, loni stát zprovoznil čtyři kilometry. V Česku je v provozu 1248 kilometrů dálnic a přes 5642 kilometrů první třídy.
Čtěte také:
Kremlíkovi schází v rozpočtu miliardy na dopravní stavby, propouštění zaměstnanců mu nevadí
ŘSD může dostavět úsek D3 u Ševětína. Soud zamítl žalobu proti vyvlastnění
Stát nestíhá stavět váhy na dálnicích, má několikaleté zpoždění
O měsíc rychleji a 148 milionů dráž. Stát podepsal smlouvu na dostavbu dálnice D11
Vyhrabat a odvézt. Část zvlněné D1 na Ostravsku se bude muset postavit znovu
Šéf ŘSD Kováčik skončil kvůli sporům s Kremlíkem. Ztratil jsem podporu ministra, řekl