Japonská Mazda letos nabídla druhou generaci modelu 3. Vůz konkuruje v nabité střední třídě, kde soutěží vedle jiných se Škodou Octavia, VW Golf, Opelem Astra nebo vozem Kia cee’d.
Autor: Mazda
Mazda 3 byla poprvé představena veřejnosti v roce 2004, kdy nahradila předchozí model nižší střední třídy s označením 323. Zajímavostí je, že na japonský trh je dodávána pod názvem Axela. Vůz je posazen na globální platformě C1, vyvinuté koncernem Ford. Karoserie vychází z konceptu MX-Sportif a je k dispozici ve dvou variantách – jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback. |TECHNICKÉ ÚDAJE|
model - Mazda 3 MZR-CD typ vozu - pětidveřový hatchback motor - turbodiesel objem válců - 2,2 litru max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 208 km/h zrychlení 0-100 km/h - 9,2 s spotřeba - 5,4 l/100 km kufr - 340 litrů cena (test. verze) - 572 900 Kč |
Trojkové mazdě byla v minulých letech vytýkána fádnost. Na letošní verzi jsme ocenili sportovní střih: přiostření hran, zešikmení světlometů či výrazné tvarování bočního klínovitého profilu vozu. Kabinu našeho testovacího hatchbacku zdobila přehledná přístrojová deska a japonsky precizně zpracované obložení. Cestující si na nedostatek místa nemohou stěžovat, horší je to ale s kufrem. Do jeho 340 litrů jsme toho mnoho nesložili. Nepomohlo ani sklopení opěráků zadních sedadel (zvětšení jen na 430 litrů), převozu dlouhých předmětů navíc vadil výrazný schod. To konkurenční Škoda Octavia se v základu chlubí více než 500 litry! Naše mazda to ale vyvážila dobrými jízdními vlastnostmi. V zatáčkách působila lehkým dojmem, podvozek byl decentně utlumen. Příjemné bylo i řazení a spotřeba našeho dieselu 2,2 litru na úrovni průměrných 5,4 litru nafty na sto kilometrů. Letošní „trojka“ na nás působila solidním dojmem, který podtrhuje tříletá záruka. Jejím problémem ale bude cena. Většina konkurentů se letos podbízí za ceny kolem 350 tisíc korun, Mazda 3 začíná na 400 tisících. Kdo chce přitom slušněji vybavený model s klimatizací, musí zaplatit 450 tisíc korun. |JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ|
Mazda 3 je především rodinným vozem, který najde uplatnění i jako spolehlivý a úsporný vůz pro přepravu osob ve firmách či autopůjčovnách. Malý kufr ale odradí řemeslníky či taxikáře. |