K faceliftovanému manažerskémukombíku Mazda 6 letos výrobce nabídl silný turbodiesel, který má uspokojit i na výkon náročné podnikatele. Profit vyzkoušel vůz, který se prodává v této motorizaci od 873 900 korun.
Autor: Mazda
Mazda 6 představuje vrcholnou nabídku japonské automobilky už sedm let. Loni prošel tento vůz střední třídy, jenž konkuruje například VW Passatu, Toyotě Avensis nebo Opelu Insignia, designovou proměnou. Auto dostalo mírně konzervativní střih, zůstal tvrdší podvozek, příjemný interiér s měkčenými plasty a velký vnitřní prostor s mohutným kufrem.
TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Mazda 6 2,2 MZR-CD 185 k
- *typ vozu - pětimístný kombík motor - vznětový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 136 kilowattů max. rychlost - 216 km/hod zrychlení 0-100 - 8,5 sekundy spotřeba - 5,7 l/100 km kufr - 519/1751 litrů cena (základ) - 873 900 Kč Na začátku našich testovacích jízd jsme ocenili palubní desku, podle našeho názoru přehlednější než v předešlé verzi. Jsou na ní velké ovladače a imitace dřeva navozující dojem exkluzivity. Zarazila nás ale nutnost proklikat se složitě k některým funkcím. K přeladění stanice rádia či zjištění spotřeby stačí ve většině aut jedno zmáčknutí ovladače, ne tak v Mazdě 6. Na rozdíl od jiných kombíků má Mazda 6 dobře vyřešený kufr. Páté dveře nemají žádnou hranu, která by bránila nakládání. Opěradla zadních sedadel se sklápějí lehce a v horizontální poloze vytvoří rovnou plochu s dnem kufru. K nejsilněšímu motoru patří i špičková výbava GT, která zahrnuje mimo jiné osm airbagů, bezklíčkové zapalování, elektricky nastavitelným sedadlům nechybí paměť. Řidiči usnadňuje práci také systém sledování mrtvého úhlu. K dalším vymoženostem patří automaticky nastavitelný sklon bixenonových světlmetů, protiprokluz, či systém řízení jízdní stability. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**
Mazda 6 kombi s nejsilnějším turbodieselem je optimální kombinací elegantního, dobře vybaveného, rychlého a přitom úsporného auta s velkým prostorem pro náklad. Za dokonalost se ale platí. V plné výbavě se zájemce dostane na více než milionovou částku, a za tyto peníze už jsou na trhu k mání prémiové značky.
Hlavní novinkou Mazdy 6 je ale motor. Nejmodernější turbodiesel 2.2 MZR-CD nabízí automobilka ve třech výkonových verzích (125, 163 a 185 koní). Námi testovaná nejsilnější varianta se umí rozjet až na více než 200 kilometrů v hodině. Jde přitom pořád perfektně za plynem a zdobí ho japonsky přesné řazení s krátkými drahami. Úchvatná je průměrná spotřeba 5,7 litru nafty na sto kilometrů jízdy. S motorem v otáčkách je ale potřeba počítat s jedním litrem navíc. Dálnici z Prahy do Brna jsme podle palubního počítače odjeli za 6,8 litru. Má Mazda 6 nějaké významnější nevýhody? V plné výbavě je to dost drahý koníček. Náš vůz vyšel na 963 900 korun. A to neměl příplatkovou navigaci za 65 tisíc korun a metalízu za 12 tisíc korun.