Scania Czech Republic
Program společnosti Scania s názvem Virtuální servis nasvědčuje, že v celé Evropě je velký zájem o zručné české mechaniky. V rámci Virtuálního servisu vyjíždějí mechanici odpovídající technické a odborné úrovně ze servisní sítě Scania CER (Česká republika, Slovensko, Maďarsko) na šestitýdenní stáže do servisů Scanie v západní a severní Evropě. „Tento projekt původně vznikl jako reakce na poptávku západoevropské servisní sítě po kvalitních mechanicích na vysoké odborné úrovni. Díky tomu, že naše servisní síť disponovala mírnou nadkapacitou těchto kvalitních mechaniků, zorganizovali jsme tým s jazykovou vybaveností a vyrazili na první výjezd do Irska. To bylo před dvěma lety,“ říká ke vzniku celého programu Pavel Novotný, vedoucí projektu Virtuální servis Scania CER.
Pracovní výjezdy umožňují nejen prohloubení jazykových znalostí a velmi dobré finanční ohodnocení, ale také možnost vyjet na pracovní stáž při zachování všech domácích zaměstnaneckých výhod. „Pro někoho je tento projekt životní šancí, jak vycestovat do zahraničí a pracovat tam. Této nabídky proto využívá stále více mechaniků a několik z nich dokonce opakovaně,“ dodává Novotný. Za téměř dva roky působení se týmy Virtuálního servisu podívaly do Irska, Německa, Norska a Velké Británie.