Menu Zavřít

MEDIÁLNÍ ZÁKON PRO NOVU

21. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Manažerský barometr

Výrazně nespokojeni jsou účastníci Manažerského barometru s novou formou mediálního zákona, který odsouhlasila Poslanecká sněmovna a nedávno i Senát. Za nejproblematičtější část novely respondenti většinou považují automatické prodlužování televizní licence za poplatek dvě stě milionů korun.

„Nový zákon je zjevně nevýhodný pro českou ekonomiku a společnost vůbec. Věnovat licenci na televizní vysílání za dvě stě milionů je naprosto směšné v porovnání se zisky, které například TV Nova generuje. Zároveň zákon žádným výrazným způsobem nevylepšuje konkurenční prostředí na mediálním trhu, zní charakteristický názor.

CIF24

Manažeři za současnou podobou zákona často vidí zájmy největší české televize – TV Nova. „Zdá se, že lobbying pana Železného a jeho lidí byl účinný. Poslancům se podařilo schválit velmi slabý zákon, který více sleduje osobní zájmy vybraných „podnikatelů a politiků než skutečné potřeby společnosti. Jen doufám, že si ODS a ČSSD uvědomují, že se tento nepořádek může jednou obrátit i proti nim, říká jeden z respondentů. Jiný dodává: „Vladimír Železný kdysi dostal licenci na základě projektu, který naprosto nedodržel, rozjezd financoval z peněz Američanů, jež následně podvedl, a tím zdiskreditoval Česko. A teď místo odnětí licence ji má dostat prodlouženou za symbolickou cenu? Zákonem tak jen pokračuje nesmyslné rozdávání licencí v miliardových hodnotách za směšné ceny. To všechno v době, kdy se stát zadlužuje děsivým tempem.

Další manažer si nebral servítky vůbec: „Jde o okrádání daňových poplatníků. Cena licence, navíc po dvou letech převoditelné, je naprosto směšná.

  • Našli jste v článku chybu?