Menu Zavřít

MEDIÁLNÍ ZÁKON PRO NOVU

21. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Manažerský barometr

Výrazně nespokojeni jsou účastníci Manažerského barometru s novou formou mediálního zákona, který odsouhlasila Poslanecká sněmovna a nedávno i Senát. Za nejproblematičtější část novely respondenti většinou považují automatické prodlužování televizní licence za poplatek dvě stě milionů korun.

„Nový zákon je zjevně nevýhodný pro českou ekonomiku a společnost vůbec. Věnovat licenci na televizní vysílání za dvě stě milionů je naprosto směšné v porovnání se zisky, které například TV Nova generuje. Zároveň zákon žádným výrazným způsobem nevylepšuje konkurenční prostředí na mediálním trhu, zní charakteristický názor.

bitcoin_skoleni

Manažeři za současnou podobou zákona často vidí zájmy největší české televize – TV Nova. „Zdá se, že lobbying pana Železného a jeho lidí byl účinný. Poslancům se podařilo schválit velmi slabý zákon, který více sleduje osobní zájmy vybraných „podnikatelů a politiků než skutečné potřeby společnosti. Jen doufám, že si ODS a ČSSD uvědomují, že se tento nepořádek může jednou obrátit i proti nim, říká jeden z respondentů. Jiný dodává: „Vladimír Železný kdysi dostal licenci na základě projektu, který naprosto nedodržel, rozjezd financoval z peněz Američanů, jež následně podvedl, a tím zdiskreditoval Česko. A teď místo odnětí licence ji má dostat prodlouženou za symbolickou cenu? Zákonem tak jen pokračuje nesmyslné rozdávání licencí v miliardových hodnotách za směšné ceny. To všechno v době, kdy se stát zadlužuje děsivým tempem.

Další manažer si nebral servítky vůbec: „Jde o okrádání daňových poplatníků. Cena licence, navíc po dvou letech převoditelné, je naprosto směšná.

  • Našli jste v článku chybu?