Olympiáda
SALT LAKE CITY, PRAHA (ČTK, GW, zdf) – Už první olympijské okamžiky přinášejí radost nejenom příznivcům sportu, ale i byznysmenům. Zahajovací ceremoniál sledovalo podle americké agentury Nielsen Media Research kolem 72 milionů Američanů, což televizní stanici NBC vyneslo dvaačtyřicetiprocentní podíl na trhu. Zdá se, že se radovat může i management televize. Podle reportéra Vadima Makarenka z novin Gazeta Wyborcza totiž jenom za odvysílané reklamy utrží stanice 720 milionů dolarů. Za reklamní čas přitom původně zaplatila 545 milionů a ještě v lednu to s jeho prodejem vypadalo bledě: ladem leželo 375,5 hodiny sportu.
Také Čechům olympiáda „sedí“. Zahájení na České televizi sice vzhledem k časovému posunu vidělo jen 212 tisíc diváků (2,5 procenta populace, ale v daném okamžiku 74 procent trhu), ale trhákem prvních dvou dnů se bezkonkurenčně stal první český medailový úspěch – běžkyni Kateřině Neumannové fandilo skoro půldruhého milionu diváků.