Pozoruhodnou porci prostoru v praktickém autě do města kazí jen drahé doplňkové vybaveníNAPROSTÉ VYBOČENÍ Z ŘADY JE TŘÍDA "A " ZNAČKY MERCEDES-BENZ. PŘESTO SE JÍ OD ROKU 1997 PRODALO PŘES 750 TISÍC. POČÁTEČNÍ ROZPAKY KOLEM VYŠŠÍHO TĚŽIŠTĚ AUTOMOBIL RYCHLE PŘEKONAL A DNES JE SPOLEHLIVOU SOUČÁSTÍ FAMILIE MERCEDESŮ.
Pozoruhodnou porci prostoru v praktickém autě do města kazí jen drahé doplňkové vybavení
NAPROSTÉ VYBOČENÍ Z ŘADY JE TŘÍDA „A “ ZNAČKY MERCEDES-BENZ. PŘESTO SE JÍ OD ROKU 1997 PRODALO PŘES 750 TISÍC. POČÁTEČNÍ ROZPAKY KOLEM VYŠŠÍHO TĚŽIŠTĚ AUTOMOBIL RYCHLE PŘEKONAL A DNES JE SPOLEHLIVOU SOUČÁSTÍ FAMILIE MERCEDESŮ.
Škoda, že si oči automobilistů dokáží tak rychle zvykat. Před tímhle Mercedesem by totiž bylo na místě vždy znovu a znovu tak trochu žasnout. Celkový vejčitý tvar auta a pak především jednolitý ostrý sklon jak čelního okna, tak i přední kapoty dolů k designově odvážným světlometům je k tomu dobrým důvodem. N ějaký ten podiv je ale potřeba nechat si ina interiér, který zaskočí každého poprvé nastupujícího pasažéra úžasným prostorem. Zvlášť ve druhé řadě sedadel ho nabízí pro kolena až marnotratně. Při přece jen úsporné délce vozu se tento efekt projevuje přirozeně na velikosti zavazadlového prostoru, který už tak olbřímí není. Útěchou je zato velmi snadná manipulace se zadními sedačkami, včetně jejich úplné demontáže. Přístroje i ovladače nejsou v třídě A právě od toho, aby v řidiči vzbuzovaly dojem pilota. Přístrojová deska se omezuje na tři základní ukazatele s jednotným podsvícením, středový panel s ovládáním klima a audia je na tom stejně. Sympatická je krátká, o to ale výš položená řadicí páka s příjemně krátkým a jistým krokem. Jízdní vlastnosti vozu jsou velmi dobré, ikdyž jistý respekt z vyššího těžiště celého automobilu přece jen zůstává. Takové podvědomí zcela přirozeně během provozu neustále přiživuje jednak vyšší a vzpřímenější usazení posádky a pak také nízká hmotnost celého vozidla. To dohromady dává potřebu najíždět zatáčky „rozumně“, i když „áčko“ razantnější jízdu zvládá také dobře. Motoricky není verze A 170 CDI nijak soutěživá. Diesel přesto zaujme vitalitou hned od nejnižších otáček a posléze i úsporností při živějším provozu. Trochu na škodu je klapavý zvuk motoru, který je naštěstí slyšitelný jen vně auta. Do kokpitu doléhá chod agregátu jen minimálně. Plná nádrž vydrží na příjemných 600 příměstských kilometrů. Mercedes A má pořizovací cenu u základního provedení celkem rozumně přístupnou. Zahrnuje přitom ABS, ESP i dva čelní a dva boční airbagy vpředu a z dalšího vybavení například centrální zamykání, imobilizér či mlhovky. Přitom všem zákazníkům je k dispozici seznam příplatkového příslušenství, které dokáže zvednout konečnou cenu třeba io 30 procent.
TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA
Mercedes Benz A 170 CDI
Obsah motoru 1689 ccm
Počet válců 4 Max. výkon 70 kW
Točivý moment 180 Nm
Maximální rychlost 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 12,1 s
Převodovka 5-manuální
Spotřeba ve městě neuvedeno l/100 km
Spotřeba na dálnici neuvedeno l/100 km
Spotřeba průměrná 4,9 l/100 km
Provozní hmotnost 1160 kg
Délka 3575 mm
Šířka 1719 mm Výška 1575 mm
Zavazadlový prostor 390/1740 dm 3
Objem nádrže 54 l
Cena 589 000 Kč
ČÍM VYNIKÁ?
Vnitřní prostor je z rodu úplně jiných dojmů, než které si běžný smrtelník na tento automobil udělá při pohledu zvenku. Celkem malý, i když vyšší vůz, najednou otevírá dveře k sice vzpřímenějším sedadlům než vmercedesovských limuzínách, které ale přímo oplývají prostorem. To platí především o prostoru pro nohy cestujících v druhé řadě.
NA CO TO AUTO JE?
Třída A je automobilem využitelným prakticky kdykoliv a kdekoliv. Na jedné straně nabízí prostor a variabilitu pro převoz jakéhokoliv drobnějšího nákladu spolu s pasažéry. Na druhé zase drží výhodu prestižní značky. „Áčko“ si i proto pořídí žena úspěšného podnikatele nebo jako referentský vůz firma, které se velmi dobře daří a chce to dát najevo. Přitom lze těžit z úsporných dieselů a dlouhé technické životnosti.
+ KLADY
* velký vnitřní prostor
* úsporný provoz
* prestiž značky
* vnitřní variabilita
- ZÁPORY
* dražší doplňková výbava
* vyšší podíl plastů v interiéru
* obtížně seřiditelné ostřikovače
* vyšší těžiště